×

ثبت رکورد کاهش متوالی کشته‌های تصادفات-بیشترین کشته‌ها مربوط به پراید، وانت پیکان ونیسان

ثبت رکورد کاهش متوالی کشته‌های تصادفات-بیشترین کشته‌ها مربوط به پراید، وانت پیکان ونیسان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 8 4 درصدی کشته‌های تصادفات در آبان ماه از ایمنی پایین خودروهای تولیدی انتقاد کرد و گفت اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودرویی مانند پراید، وانت پیکان و وانت نیسان شماره‌گذاری شود

ثبت-رکورد-کاهش-متوالی-کشته‌های-تصادفات-بیشترین-کشته‌ها-مربوط-به-پراید،-وانت-پیکان-ونیسان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 8.4 درصدی کشته‌های تصادفات در آبان ماه از ایمنی پایین خودروهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودرویی مانند پراید، وانت پیکان و وانت نیسان شماره‌گذاری شود. 

سردار دکتر اسکندر مومنی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ایمنی خودروها افزود: دو خودرو در یک مسیر تصادف می‌کنند ، یکی خودرو استانداردی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت که تلفاتی نمی‌دهد و دیگری خودرویی با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت اما کشته می‌دهد و این یعنی تفاوت ایمنی در خودرو. 

وی با اشاره به این که باید حداقل‌های مورد نظر را در خودروهای تولیدی داشته باشیم تاکید کرد: شرکت‌های خودروساز باید این حداقل‌ها را رعایت کنند. 

وی با اشاره به این که شماره‌گذاری خودروها بر اساس مجوزهای صادره از دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود افزود: قانون می‌گوید اگر خودرویی را سازمان استاندارد و محیط زیست تایید کردند، پلیس باید آنرا شماره‌گذاری کند. اما به صراحت باید بگویم اگر دست من بود هیچ وقت اجازه نمی‌دادم خودرویی مانند پراید یا وانت پیکان و وانت نیسان به دلیل داشتن بیشترین کشته‌های تصادفات و ایمنی بسیار پایین شماره‌گذاری شوند. 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور گفت: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی برای نخستین بار در کشور طی 2 سال متوالی هر ماه شاهد کاهش کشته‌های تصادفات بودیم که این امر رکوردی در کاهش کشته‌های تصادفات است. 

وی با اشاره به این که 14 هزار و 126 تن از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه در تصادفات رانندگی کشور کشته شدند افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.8 درصد معادل 870 نفر کاهش نشان می‌دهد. 

رییس پلیس راهور ناجا به آمار آبان ماه اشاره کرد و گفت: در آبان‌ماه امسال 1599 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد. 

وی با بیان این یکی از شاخص‌های سنجش تصادفات شمار کشته‌ها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه است، به ایسنا گفت: بر اساس آخرین آمارها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در ایران 8.1 تن کشته شدند که این رقم در آسیا 10.9 تن و در دنیا 7.5 کشته است. 

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه حدود 0.6 درصد با میانگین جهانی فاصله داریم گفت: در سال 85 به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 23 تن کشته شدند که این رقم در پایان سال گذشته به 8.1 تن کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه در سال 89، 23 هزار و 200 تن در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: با وضع قانون جدید راهنمایی و رانندگی شاهد آن بودیم که تعداد کشته‌ها در سال 90 به 20 هزار و 68 تن رسید. 

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: قانون جدید این اجازه را به پلیس می‌دهد که در تصادفات سهم سایر دستگاه‌های مقصر را نیز مشخص کنیم که در این میان در 1673 تصادف سهم سایر دستگاه‌ها مشخص شده است که در این میان شهرداری‌ها و آب و فاضلاب بیشترین سهم را داشته‌اند. 

وی افزود: در 8 ماهی که گذشت حوادث تلخی مثل واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان را داشتیم اما حتی اگر توجه مردم به قوانین جان یک نفر را نجات دهد، اتفاق بزرگی است. فکر می‌کنم به رغم همه مشکلاتی که هست اگر همگی ما کمک کنیم ، قوانین را رعایت کنیم ، می‌شود این تلفات را کمتر و کمتر کرد. 

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس تمام نقاط حادثه‌خیز راه‌های کشور را احصا کرده است، گفت: 2183 نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که برای رفع و اصلاح آن به مسئولان مربوطه اعلام کرده‌ایم. 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.