×

نحوه قیمت گذاری طلا و سکه تغییر کرد

نحوه قیمت گذاری طلا و سکه تغییر کرد

براساس تصمیم ویژه دولت، قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس به برمبنای ارز مبادلاتی تعیین شد

نحوه-قیمت-گذاری-طلا-و-سکه-تغییر-کرد

براساس تصمیم ویژه دولت، قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس به برمبنای ارز مبادلاتی تعیین شد.

به گزارش مهر، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه دولت مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.
 
در نامه محمد کشتی آرای آمده است: باتوجه به حساسیت و جایگاه صنف طلا و جواهر در نظام اقتصادی کشور و باتوجه به اعلام نرخهای مختلف توسط رسانه ها و دستگاههای ارسال کننده قیمت حسب دستور مقامات اقتصادی کشور، کلیه اتحادیه های کشور ملزم به رعایت و دستورالعمل و پیروی از نرخهای رسمی کشور هستند.
 
در این نامه می خوانیم: در حال حاضر شرکتهای ارسال کننده پیام نرخ و دستگاههای اعلام نرخ ملزم به رعایت موارد فوق هستند، بنابراین، باتوجه به دستورالعمل اعلام شده نرخ ارزهای خارجی مطابق با نرخ اتاق مبادلاتی ارزی است و اعلام نرخهای طلا و سکه براین اساس خواهد بود.
 
در پایان این نامه رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تصریح شده است: خواهشمند است ضمن اعلام به کلیه همکاران و شهرهای تابعه از دادن هرگونه نرخ خارج از ضوابط به تابلوها جدا خودداری کنید.
 
فعالان بازار طلا و سکه پیش بینی می کنند در صورت رعایت مکانیزم‌های اجرایی شدن این تصمیم، قیمت سکه و طلا در بازار که تاکنون برمبنای ارز آزاد تعیین می‌شد، سقوط شدید خواهد کرد.
 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.