×

هشدار دادستان رامسر درباره‌ی افزایش کلاهبرداری‌های پیامکی

هشدار دادستان رامسر درباره‌ی افزایش کلاهبرداری‌های پیامکی

دادستان عمومی و انقلاب رامسر در هشداری اعلام کرد که مردم باید مراقب باشند و اطلاعات حساب‌های بانکی و مالی خود را در جواب پیامک‌های ناشناس در اختیار دیگران قرار ندهند

هشدار-دادستان-رامسر-درباره‌ی-افزایش-کلاهبرداری‌های-پیامکی

دادستان عمومی و انقلاب رامسر در هشداری اعلام کرد که مردم باید مراقب باشند و اطلاعات حساب‌های بانکی و مالی خود را در جواب پیامک‌های ناشناس در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش ایسنا،‌ سیف‌الله مهرابی با تاکید بر هوشیاری مردم در مورد پیامک‌های مشکوک، گفت: اخیرا شاهد کلاهبرداری‌های پیامکی در جامعه هستیم که برخی شیادان با ارسال پیامک از مردم سوءاستفاده‌های کلانی می‌کنند.

وی افزود: کسانی که فریب این نوع کلاهبرداری را خوردند اعلام کردند از طریق پیامک به ما اعلام شد برنده زیارت خانه خدا شده‌اید، سپس از ما شماره کارت بانکی، رمز کارت و شماره حساب بانکی که در آن دارای حساب هستیم را خواستند و ما هم اطلاعات خواسته شده را به آنها دادیم، پس از مدتی متوجه شدیم نه تنها چیزی به حساب ما واریز نشده، بلکه مبالغی هم از حساب ما برداشت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب رامسر با بیان این که اخیرا این نوع کلاهبرداری در جامعه افزایش یافته است، افزود: شهروندان مواظب این‌گونه کلاهبرداری‌های پیامکی از سوی سوءاستفاده‌گران باشند و در صورت مشاهده هرگونه پیامک‌های مشکوک به مسوولان امنیتی و قضایی شهرستان رامسر اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

وی هم‌چنین به دستگیری سارق طلاجات خانگی و چند مالخر اشاره کرد و گفت: چند ماه قبل از منزلی در رامسر سرقت مشکوکی انجام شد و از صاحب منزل مقدار زیادی طلا و زیورآلات به سرقت رفت که اخیرا با تلاش ماموران آگاهی نیروی انتظامی رامسر، سارق شناسایی و دستگیر شد و در این رابطه چند مالخر هم شناسایی و مورد بازجویی قضایی قرار گرفتند.

مهرابی با هشدار به طلافروشان منطقه گفت: افرادی که در صنف خرید و فروش طلا فعالیت می‌کنند توجه داشته باشند که خرید طلا و زیورآلات باید با ارائه فاکتور و برگ خرید از فروشندگان انجام شود و موارد مشکوک را حتما با ماموران امنیتی و یا دستگاه قضایی در میان بگذارند تا مشکلات بعدی برای آنها به وجود نیاید که این امر عواقب ناگواری در صنف شغلی آنان در پی خواهد داشت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.