×

آراء صادره از سوی دستگاه قضا اقتدار قوه قضاییه را نشان می دهد

آراء صادره از سوی دستگاه قضا اقتدار قوه قضاییه را نشان می دهد

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از عملکرد دستگاه قضایی گفت قوه قضاییه در پرونده‌هایی که فشارهایی بر او وجود داشته توانسته آرایی صادر کند که هم باعث خشنودی مردم شود و هم اقتدار قوه قضاییه را نشان دهد

آراء-صادره-از-سوی-دستگاه-قضا-اقتدار-قوه-قضاییه-را-نشان-می-دهد

یک عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از عملکرد دستگاه قضایی گفت: قوه قضائیه در پرونده‌هایی که فشارهایی بر او وجود داشته توانسته آرایی صادر کند که هم باعث خشنودی مردم شود و هم اقتدار قوه قضاییه را نشان دهد.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی اظهار کرد‌: دستگاه قضایی در یک سال گذشته با پرونده‌های نسبتا سختی مواجه بوده است؛ بخصوص پرونده‌هایی که فشار زیادی به سیستم قضایی وارد می‌کردند؛ نگاه مردم هم متوجه این بود که دستگاه قضایی چطور می‌خواهد با این پرونده‌ها برخورد کند.

وی افزود: به نظر من در این موارد قوه قضاییه توانست با اقتدار آرایی را صادر کند که هم باعث خشنودی مردم شد و هم اقتدار قوه قضاییه را نشان داد.

نماینده مردم بم در مجلس ادامه داد: به نظر من یکی از اشکالاتی که تخریب دستگاه قضا را به دنبال دارد این است که هر کس مرتکب تخلف و جرمی می‌شود برای این که خودش را خوب جلوه دهد دستگاه قضایی را ناحق جلوه می‌دهد.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

غضنفر آبادی با تاکید بر لزوم تامین امکانات مورد نیاز برای قوه قضاییه از جمله نیروی انسانی و فضاهای لازم یاد آور شد: البته در یک سال گذشته این موضوع تا حدی دنبال شده اما کار به نحو مطلوبی پیش نرفت؛ اگرچه کارهایی هم انجام شد اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با ارزیابی مثبت از عملکرد دستگاه قضایی درباره‌ی عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی نیز گفت: به نظر من تا جایی که وظیفه دستگاه قضا بوده در این باره خوب عمل شده مثلا پیگیری، تحقیق و تعقیب و محاکمه انجام شده و احکام در برخی از موارد اجرا شده و در برخی از موارد باقی مانده است که باید دید کیفیت اجرا به چه نحوی است؛ البته من معتقدم وقتی رای در قوه قضاییه با قاطعیت صادر می‌شود قطعا اجرای آن هم باید با قاطعیت باشد.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

غضنفرآبادی درباره‌ی مشکل اطاله دادرسی در دستگاه قضایی نیز خاطر نشان کرد: بخشی از این مشکل به خاطر شیوه‌های رسیدگی است که اجتناب ناپذیر است و بخشی دیگر به کمبود امکانات و قاضی بر می‌گردد.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس می‌تواند در بعد مالی و کمک‌های بودجه‌ای به دستگاه قضایی کمک کند اظهار کرد: در بخش قانون‌گذاری نیز مجلس همکاری لازم را در تسهیل قوانین و شیوه‌های دادرسی برای تسریع در روند دادرسی داشته و از این به بعد هم خواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.