×

عوامل تروریستی حادثه سیستان دستگیر شده‌اند

عوامل تروریستی حادثه سیستان دستگیر شده‌اند

عوامل تروریستی حادثه سیستان دستگیر شده‌اند

عوامل-تروریستی-حادثه-سیستان-دستگیر-شده‌اند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام اژه‌ای در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: در این خصوص فرد تروریست کشته شده البته تعدادی از عوامل تروریستی این حادثه هم دستگیر شده‌اند ولی هنوز در این باره هیچ‌گونه محاکمه‌ای انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور صبح امروز دوشنبه در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه کار رسانه‌ و مطبوعات امری خطیر و مهم برای جامعه است، اظهار داشت: کار خبرنگاران و عکاسان برای رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که رسانه‌ها با کار خبرنگاران و عکاسان رونق می‌گیرد.
وی یکی از مهمترین وظایف و رسالت رسانه را آگاهی بخشی مناسب به مردم دانست و افزود: در بحث رسالت مطبوعات و رسانه‌ها چند مسئله مهم تعریف شده است که مهمترین آن آگاهی بخشی به مردم نسبت به قانون اساسی است.

اژه ای ادامه داد: یکی از شرایط مهم برای ارتباط با مخاطب امانت داری خبرنگاران است و برای رسانه باید مهم باشد که مخاطبان به آنها اعتماد داشته باشند و رسانه‌‌ها نیز باید تلاش کنند تا اعتماد عمومی جلب کند.

رئیس دادستان کل کشور یکی از راه های جلب اعتماد عمومی را سازگار بودن حرف‌ها با عمل‌ها دانست و تصریح کرد: برای مردم مهم است که اگر حرفی زده می‌‌شود در عمل قابل اجرا باشد و به صرف شعار نباشد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه‌ها نقد مناسب و به دور از افراط و تفریط است، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها باید از دست اندرکاران حکومت را به درستی نقد کنند که هم موجب متوجه مردم شوند و هم احساس کنند که عملکرد آنها زیر ذره بین رسانه‌ها قرار دارد.

اژه ای در ادامه گفت: البته نقد کردن شرایطی را برای خود دارد چون قانونگذار گفته است که باید نقد به دور از تخریب و توهین باشد. نقد منصفانه نقدی است که در مقام عیب جویی از دیگران نباشد یعنی اینکه منتظر باشیم تا حرفی از دهان فردی خارج شود و به سرعت روی آن مانور بدهیم این نقد منصفانه نیست و در این امر خیر خواهی وجود ندارد.

دادستان کل کشور گفت: البته گاهی اوقات نیز دچار تفریط می‌شویم یعنی اینکه مثلا به نهاد خاصی علاقه داشته باشیم و ضعف‌های این نهاد را نادیده بگیریم که این امر نیز ناعادلانه است. پس رسانه ها باید تلاش کنند تا دل‌های مردم را به یکدیگر نزدیک کنند و از ایجاد هر گونه تفرقه و مرز‌بندی‌های کاذب خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف دادستانی کل کشور اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مهم دادستانی کل کشور احیای حقوق عامه است و باید دادستانی در مسیر احیای حقوق عامه حرکت کند.

اژه‌ای تصریح کرد: وظیفه داریم اولا حقوق عامه را احیا و ثانیا آن را رصد کنیم تا به درستی احیا شود و ثالثا از حقوق عامه دفاع کنیم و اگر در مکانی حقوق عامه ضایع شده باشد در راستای احیای این حقوق وارد شویم.

دادستان کل کشور یکی دیگر از وظایف دادستانی را نظارت دقیق، مستمر و جدی بر دادسرای کل کشور داستان و افزود: در دوره جدید قوه قضائیه، آیت الله صادق لاریجانی توجه و تاکید خاصی به نظارت دادستانی در دادسراها دارد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایفی که اکنون جزو مسئولیت‌های دادستانی کل است و در گذشته جزو وظایف ذاتی‌ آن نبوده است، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر که حکم اعدام صادر شده باشد، است.

حکم اعدام پرونده‌های مربوط به موادمخدر نیاز به تائید دادستانی کل دارد

اژه‌ای افزود: در صورتی که حکم اعدام برای مجرمین مربوط به پرونده‌های مواد مخدر صادر شده باشد، این حکم باید به تائید رئیس دیوان عالی کشور و یا شخص دادستانی برسد و رد و یا تائید این حکم مربوط به رئیس دیوان عالی کشور و شخص دادستان است.

دادستان کل کشور بیان داشت: در دوره جدید دیوان عالی کشور آیت الله گرگانی در خصوص این امر گفته است که این حکم رئیس قوه قضائیه موجب سنگین تر شدن کار دیوان عالی کشور می‌‌شود و ایشان تقاضای اصلاح این امر را داشت.

اژه ای خاطر نشان کرد: طبق مشورتی که با رئیس قوه قضائیه داشتم قرار شده پرونده‌های مربوط به مواد مخدر که حکم اعدام برای آنها صادر شده است به تائید دادستانی کل برسد.
وی با اشاره به قانون مواد مخدر که جزو مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، گفت: یکی از موارد که در قانون پیش بینی شده اصلاحیه ماده 18 است که بر اساس آن اگر رئیس قوه قضائیه می تواند در صورتی که حکمی را بر خلاف تشخیص شرع بدهد می‌تواند اعاده دادسری کند.

با اخلالگران در امنیت و نظم جامعه به شدت برخورد می‌کنیم

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در ابتدای برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات اخیر این جلسات علنی و سپس غیر علنی تشکیل شد که وی در پاسخ گفت: در هفته‌های اول برخی از ابعاد موضوع برای همه مردم و حتی شما اصحاب رسانه‌ها روشن نبود لذا نیاز به فرصتی داشتیم که هم از لحاظ سیستم انتظامی و هم از لحاظ سیستم قضایی ماهیت موضوع مشخص شود.

وی افزود: باید مرز وابستگان به بیگانه، تحریک کنندگان علیه نظام، اسلام و مردم، کسانی که سوال یا ابهامی داشتند و یا افرادی که فریب خورده بودند از هم جدا می‌شد، لذا برای این جداسازی مرزها تا امروز اقداماتی انجام شده و بدون تردید دشمن پشت سر این حوادث بوده وهست، بدون تردید در ایجاد و ادامه این حوادث هم نقش داشته است. این در حالی است که این موضوع در روزهای ابتدایی روشن نبود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این موضوعات باید برای مردم ، کسانی که سوال یا ابهامی داشتند و یا فریب خوردگان روشن می شد لذا اینگونه نبود که دادگاه به یک معنا علنی بوده باشد و امروز غیر علنی برگزار شود بلکه در جهت اطلاع رسانی نسبت به ارتباط اصل موضوع به بیگانه در آن حدی که مربوط به دستگاه قضایی بود جلسات علنی برگزار می‌شد.
اژه‌ای ادامه داد: اصل موضوع از سوی وزارت کشور پاسخ داده شد و این نهاد برگزار کننده انتخابات در مورد ادعای تقلب پاسخ داد.از طرف دیگر کسانی که ادعای تقلب گسترده در انتخابات را داشتند توضیح دادند که تقلب صورت نگرفته لذا این گونه نبود که دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهام یک فرد تشکیل شده و بعدها برای ادامه رسیدگی در مورد همان فرد دادگاه غیر علنی تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی رسیدگی به اتهامات افراد قرار شد که اتهام هر فرد به صورت مستقل همراه با کیفرخواست مستقل مطرح شود لذا رئیس دادگاه باید تشخیص می‌داد که اتهام آن فرد باید و یا اینکه نباید علنی شود و سپس تصمیم می‌گرفت از این رو تضادی در زمینه برگزاری علنی و غیر علنی دادگاه‌ها وجود ندارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه چند جلسه اول دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث اخیر برای روشن شدن اصل موضوع که ماهیت عمومی داشت جلسات علنی برگزار می‌شد، تاکید کرد: اتفاقا برگزاری علنی دادگاه‌ها و توضیحاتی که در این جلسات داده شد در جهت روشن شدن ابعاد موضوع موثر هم واقع شد.

اژه‌ای با اشاره به موضوع برگزاری علنی دادگاه‌ها اظهار داشت: علنی بودن این طور نیست که حتما باید قاضی اطلاع رسانی کرده و پوشش خبر ی داده شود بلکه علنی بودن به معنای این است که ممنوعیتی برای حضور افراد به حد گنجایش مکان برگزاری دادگاه وجود ندارد.

دستگاه قضایی برای مشخص شدن خط دشمن خویشتنداری کرده است

وی در خصوص اختیارات دادستانی کل کشور درباره محاکمه سران اغتشاشات اخیر تاکید کرد: ما موظف هستیم که از حقوق عامه دفاع کنیم و اگر تشخیص دادیم که دادستان محل در دفاع از حقوق عامه کوتاهی کرده حتما ورود خواهیم کرد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: به طور مثال اگر دادستان تهران نسبت به حقوق مردم، ظلمی که بر نظام وارد شده و نسبت به اینکه عده‌ای هر روز نظم عمومی را بر هم زده و به اموال عمومی و دولتی آسیب بزنند وظایف اولیه خود را انجام ندهد حتما تذکر و اخطار خواهیم داد و اگر بیش از این نیاز به اقدام باشد اقدامات بعدی را انجام می‌دهیم.

اژه‌ای ادامه داد: دستگاه قضایی ابتدائا مقداری خویشتنداری کرد البته معتقدم نیروهای انتظامی و امنیتی این کار را کردند تا صف‌ها از یکدیگر جدا شده و خط دشمن مشخص شود اما از امروز به بعد این کار را نخواهیم کرد چرا که موضوع روشن شده است.

وی افزود: همین امروزبه دادستان تهران اعلام کردم که از این لحظه به بعد وظیفه داریم که به هیچ وجه اجازه ندهیم که قانون شکنان در خیابان‌ها به اموال عمومی آسیب زده یا با ایجاد ناامنی علاوه بر اینکه امنیت مردم را به هم بزنند علیه نظام دستاویزی را به دشمنان بدهند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: قطعا از این پس به دلیل اینکه مرزها مشخص شده و قانون شکنان هم مشخص شده‌اند هر کس که بر خلاف حقوق، امنیت و نظم جامعه حرکت کرده و آن را بر هم بزنند به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد البته خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند که آنها فریب رسانه‌های بیگانه و شعارهای دو پهلو را نخورند و اگر کسی از این پس دستگیر شد خانواده‌ها حق گله ندارند چرا که مردم ما بیش از این تحمل نداشته و از این رو ما هم از این پس مهلت نخواهیم داد.

اژه‌ای در ادامه با اشاره به صدور حکم دادگاه بدوی برخی از متهمان حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: برخی محاکمه شدند و پرونده‌های آنها به دادگاه تجدید نظر خواهد رفت البته باید گفت که در دادگاه تجدید نظر و دادگاه بدوی قاضی می‌تواند تخفیف داده و یا حکمی را تعلیق کند. اگر متهم همکاری کند و یا اینکه قاضی تشخیص بدهد که می‌شود حکم را تعلیق و یا تخفیف داد این کار صورت خواهد گرفت و لی اگر چنانچه مجرمی که جرمی مرتکب شده پس از آزادی با تبدیل قرار و یا اینکه در زندان ابراز ندامت نکرده و به اقدامات خود ادامه دهد یقینا در دادگاه تجدید نظرخواهی هیچ تخفیفی به وی تعلق نخواهد گرفت.

اژه‌ای اضافه کرد: اینکه فرد اصلاح شده و یا اینکه نشده است را ما به دادگاه اطلاع خواهیم داد ولی تصمیم نهایی با قاضی است.

سی دی ادعایی شاهد کروبی ساختگی بود

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اظهارات کروبی مبنی بر اینکه شما کلی گویی کرده و جزئیات را بیان نمی‌کنید. نظرتان در این باره چیست؟ اظهار داشت: جزئی‌گویی یا کلی‌گوئی بنده را شما هم می‌توانید تشخیص بدهید چرا که اتفاقا از بنده ایراد می‌گیرند که شما جزء به جزء مطالب را چرا توضیح می‌دهید.

وی افزود: کروبی اعلام کرده بود که موضوع سعیده پور آقایی ساختگی است بله بنده هم تاکید می‌کنم که موضوع تجاوز و قتل سعیده پور آقایی ساختگی است اما آقای کروبی باید بگویند که چه کسی این موضوع را ساخته و علم کرد، چه کسی به منزل این شخص رفته و در منزل ختم وی هم شرکت کرد و در نهایت چه کسی موضوع را تایید کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: پیش از پیدا شدن سعیده پورآقایی در جلسه‌ای کروبی به ما گفت که این موضوع در چندین مورد اشتباه است و بنده خود اعتراف می‌کنم، ما هم به کروی گفتیم که اشتباه بودن موضوع را تا همین حد اعلام عمومی کنید که کروبی در پاسخ به ما گفت: وقتی همه موضوع روشن شد خود اعلام خواهم کرد که این کار را نکرد.

اژه‌ای در ادامه با نشان دادن تصویر خبر منتشر شده‌ای تاکید کرد: در سایتی این خبر با عنوان "افشای نام یکی دیگر از شهدایی که در قطعه 302 بهشت زهرا(س) دفن شده است " مدعی دستگیری، تجاوز و قتل فجیع دختری به نام سعیده پورآقایی می‌شود که حتی این دختر را دارای 4 دایی که همگی شهید شده‌اند معرفی می‌کند این درحالی است که عنوان دیگری هم به این دختر داده و اعلام می‌شود که دختر "دیگری همچون ترانه موسوی قربانی بسیجیان شده‌اند. "

وی همچنان که متن خبر مذکور را عینا قرائت می‌کرد اظهار داشت: در این خبر افرادی مدعی شدند که جنازه این دختر یعنی سعیده پورآقایی سوزانده شده و مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است ولی در تحقیقات ما مشخص شد که 4 دایی مورد ادعا واقع شده برای این دختر هیچکدام دایی این فرد نیستند بلکه خود سعیده پورآقایی هم خانواده شهید نبوده و در آن زمان زنده نیز است.

دادستان کل کشور ادامه داد: شخصی با این خانواده تماس می‌گیرد و می‌گوید دختر شما دستگیر و کشته شده است لذا مراسم ختمی برای این دختر از سوی همان افراد گرفته و خانواده وی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

این درحالی است که خانواده سعیده پورآقایی بارها اعلام کرده بودند که دختر ما چندین بار از خانه فرار کرده بود.

اژه‌ای اضافه کرد:‌ حتی در انتهای اعلامیه ترحیم این دختر هم اعلام می‌شود که ما در مراسم ختم سعیده پورآقایی شرکت خواهیم کرد لذا میرحسین موسوی در جلسه ختم شرکت می‌کند؛ بنده سئوال می‌کنم این مسائل را چه کسی ساخته است؟

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه کروبی گفته که شما یکی از شاهدان ماجرا را تحویل گرفته ولی مشخص نیست که چه بر سر این شاهد آورده‌اید، تاکید کرد: در واقع سی دی مربوط به ادعاهای این فرد تحویل ما شد، ما سی دی را مشاهده کردیم. البته کروبی هم ما را به عنوان نیمه کارشناس قبول دارد لذا بنده سی دی اظهارات این فرد را مشاهده کردم و یقین داشتم بخشی از اظهارات مطرح شده ساختگی و غیرطبیعی است از این رو به کمیته سه نفره قوه قضائیه اعلام کردم که لازم است با این فرد صحبت کرده و البته سازندگان این سی دی هم حضور داشته باشند تا ابهامات برطرف شود.

وی افزود: البته در این بین بعید هم نبود که اگر زودتر به این فرد دسترسی پیدا نکنیم هیچوقت نتوانیم به وی برسیم لذا با استفاده از اقدامات اطلاعاتی، تحقیقاتی کردیم ولی صبح یک روز به بنده اطلاع دادند که دفتر کروبی روی سایت خود مطلبی را گذاشته و مدعی شده که فردی که ادعا شده بود مورد تجاوز قرار گرفته ناپدید شده است از این رو مشخص شد که آنها چکار کردند ولی با ادامه اقدامات اطلاعاتی به این نتیجه رسیدیم که آن فردی که این مطالب را به کروبی پمپاژ کرده به صورت پنهانی با فردی که کروبی ادعای تجاوز به وی را دارد در ارتباط است.

دادستان کل کشور در ادامه پاسخ خود اظهار داشت: از کروبی می‌پرسم چه کسی پنهانی با این فرد در ارتباط است، چه کسی این مطلب را روی سایت خود گذاشته است. پس از مدتی فردی که با فرد مورد ادعای کروبی بصورت پنهانی در ارتباط بود را دستگیر کردیم و مشخص شد که فرد مورد ادعای کروبی اصلا در تظاهرات‌ها شرکت نکرده و به هیچ وجه حتی دستگیر هم نشده است. ولی در کل باید گفت که از ماهیت این موضوع تا زمانی که فرد مورد ادعای کروبی در دسترس نباشد چیزی مشخص نیست.

اژه‌ای در پاسخ به بخش دیگر سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شکایت نمایندگان مجلس از موسوی در چه مرحله‌ای قرار دارد، پاسخ داد: نمایندگان مجلس در دو نوبت از موسوی شکایت کرده‌اند که نوبت اول شکایت به دست بنده رسیده ولی نوبت دوم هنوز نرسیده است لذا ما همان موارد را به اضافه مواردی که اساتید دانشگاه اعتراض داشتند و البته موارد خود دادستانی را به دادستانی تهران ارسال کرده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر روند برخورد با دانه‌ درشت‌های مفاسد اقتصادی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که مفاسد اقتصادی و برخورد با دانه درشت‌ها با جدیت بیشتری دنبال شود.
وی افزود: نمی‌‌گویم که نباید با مجرمین کوچک برخورد شود اما معتقدم اگر با دانه درشت‌ها برخورد شود موجب دلگرمی مردم خواهد شد و اگر به جای برخورد با چند مجرم کوچک با یک دانه درشت برخورد شود بازتاب خوبی خواهد داشت.

اژه‌ای گفت: تصمیم داریم که با دانه درشت‌ها برخورد کنیم و اگر مصداقی دارید به ما معرفی کنید.

دادستان کل کشور با بیان اینکه دادستانی کل با متخلفان سیاسی برخورد می‌کند، تصریح کرد: برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدین اقتصادی در دستور کار دادستانی قرار دارد.

اگر اتهامی علیه مهدی هاشمی مطرح است دادستان تهران باید وی را احضار کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث مهدی هاشمی و ابراز تمایل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رسیدگی به اتهامات پسرش گفت: نباید جایگاه‌ها و عنوان‌ها مانع از رسیدگی به اتهامات شود. حالا فرقی نمی‌کند که پسر آقای هاشمی باشد یا فرد دیگر. دادستانی تهران اگر اتهامی علیه مهدی هاشمی مطرح است باید وی را احضار و به پرونده وی رسیدگی کند.
دادستان کل کشور افزود: اگر ابهامی علیه مهدی هاشمی مطرح باشد دادستانی تهران آنرا رسیدگی خواهد کرد و اگر بر اساس این اتهام وی جرمی را مرتکب شده باشد باید مجازات شود.

اگر مهدی هاشمی جرمی مرتکب شده باید شدیدتر از دیگران محاکمه شود

اژه‌ای افزود: در افکار عمومی شایعات و مباحثی در خصوص مهدی هاشمی مطرح شده است و افکار عمومی در این خصوص ابهام دارد و آنها می‌گویند که چرا قوه قضائیه به پرونده وی رسیدگی نمی‌کند. اگر وی جرمی مرتکب شده باشد نه تنها باید همانند دیگران بلکه شدیدتر از دیگران باید مورد محاکمه قرار بگیرد و اگر جای قاضی باشم در این خصوص تخفیف نمی‌دهم. تا اینکه مطالبی که در کشور مطرح است برای یک بار در این خصوص پاسخ داده شود.

دادستان کل کشور درخصوص فوت پزشک کهریزک نیز گفت: هنوز علت فوت این پزشک مشخص نشده است و نظر قاضی نیاز به نظر کارشناس متخصص دارد و قاضی بدون نظر کارشناس متخصص در این خصوص نمی‌تواند کاری بکند و باید نظر کارشناس متخصص باشد.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری مربوط به پرونده کهریزک افزود: افرادی در این خصوص بازداشت شده‌اند و افراد دیگری در بازداشت به سر می‌برند. منتهی پرونده در حال رسیدگی است.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اتهامات مطرح شده در مناظرات انتخاباتی گفت: در این خصوص اگر شکایتی مطرح باشد دادستان تهران آن را بررسی و رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعتقاد داشت حوادث پس از انتخابات به دلیل رفتار کاندیداها در مناظرات بوده است، یادآور شد: حوادثی که بعد از انتخابات اتفاق افتاده بود امروز شفاف‌تر شده است و نمی‌توان آنرا به صرف آنچه کاندیداها در مناظرات انتخاباتی گفته‌اند، خلاصه کرد.

اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی رویت کرده است که یکی از نیروهای بسیجی بعد از قتل ندا آقا سلطان با سلاح سرد در کنار وی بوده است آیا این مسئله را پیگری کرده‌اید یا نه اظهار داشت: در این خصوص اقدامات فراوانی شده است و این مسئله صحت ندارد و آن کسی که این مسئله را مطرح کرده اکنون به خارج از کشور متواری شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد معوقه‌های بانک‌ها نیز گفت: در مورد بانک‌ها اولا ما باید دولت و بانک‌ها را وارد میدان کنیم. دوم اینکه دولت نباید اجازه ندهد که بانک‌ها اینگونه معوقه داشته باشند. بر همین اساس این کار در دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفته است.

وی در خصوص عملکرد رسانه‌ها نیز گفت: اگر اتهاماتی علیه رسانه‌ای مطرح باشد دادستانی هر محلی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم اقدامات لازم را انجام دهد.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگر در خصوص محیط زیست افزود: دادستانی کل وظیفه ندارد که برای جنگل‌ها محافظ بگذارد اما در خصوص اقدامات محلی در خصوص مشکلات و یا جرائم محلی که صورت بگیرد اقدامات خود را انجام خواهد داد.

ادعای بهزاد نبوی در مورد بازداشتش کذب محض است

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بهزاد نبوی اعلام کرده است که سه روز قبل از انتخابات حکم بازداشت وی از سوی قاضی صادر شده است آیا این خبر را تایید می‌کنید یا نه تصریح کرد: این کذب محض است و همانند دروغ‌های دیگر صحت ندارد.

دادستان کل کشور افزود: مطلبی را فردی از قول آقای هاشمی به نقل از آقای ری‌شهری به من نقل کرده بود که آقای هاشمی گفته است فردی 10 روز قبل از انتخابات به مکانی رفته و برای رای دادن به احمدی‌نژاد 50 هزار تومان پول دریافت کرده است، این خبر را من پیگیری کرده‌ام و به آقای ری شهری گفتم اما ایشان گفت که چنین مطلبی را به آقای هاشمی نگفته بلکه بدین شرح است که در جایی 10 روز قبل از انتخابات برای رای دادن به احمدی‌نژاد ثبت نام صورت می‌گرفت که بعید است البته بعد از بررسی‌ها این خبر هم نادرست بود.

وی در خصوص برخورد با فروشندگان مواد مخدر نیز تصریح کرد: اعتقاد داریم که باید در این خصوص با عناصر اصلی برخورد صورت گیرد. البته در این خصوص باید سیستم‌های امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند که با آنها جلساتی در این خصوص داشته‌ایم.

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عدم اغماض دستگاه قضایی با اغتشاشگران تنها به خود آنها خلاصه می‌شود یا کسانی که با بیانیه‌های تحریک آمیز آنها را دعوت به خیابان می‌کنند. از جمله آقای کروبی و موسوی از طریق بیانیه و فائزه رفسنجانی با حضور در جمع اغتشاشگران حضور داشتند آیا قوه قضائیه در برخورد با این‌ها اغماض خواهد کرد یا نه گفت: ما با هیچ کس نباید غماض کنیم و هر کس و در هر رده‌ای اقدامات ضد امنیتی انجام دهد با او برخورد خواهیم کرد.

اژه‌ای در خصوص حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در این خصوص فرد تروریست کشته شده البته تعدادی از عوامل تروریستی این حادثه هم دستگیر شده‌اند ولی هنوز در این باره هیچ‌گونه محاکمه‌ای انجام نشده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.