×

بیش از 60 درصد کودکان خیابانی با والدین خود زندگی می کنند

بیش از 60 درصد کودکان خیابانی با والدین خود زندگی می کنند

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت بالای 60درصد از کودکان خیابانی درخانواده هایی زندگی می کنند که در آن پدر و مادر حضور دارند

بیش-از-60-درصد-کودکان-خیابانی-با-والدین-خود-زندگی-می-کنند

 معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت:بالای 60درصد از کودکان خیابانی درخانواده هایی زندگی می کنند که در آن پدر و مادر حضور دارند.

قانون ساماندهی کودکان خیابانی - آماری ازکودکان خیابانی - ساماندهی کودکان خیابانی با اجرای قانون حمایت از کودکان بی سرپرست - از وجود 14 هزار کودک خیابانی درکشور تا عدم اجرای قانون در موضوع حقوق کودک - توجه جدی به معضل کودکان خیابانی - گزارشی از یک فاجعه علیه کودکان خیابان 

ولی الله نصر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برخی از اولیای این کودکان فقیر، بیکار و یا معتاد هستند که همین امر موجب اجباری شدن کار کودکان در خیابان ها می شود.

وی تصریح کرد: دختران این خانوادها در شرایط بحرانی به جای کار در خیابان اغلب در مشاغل خانگی بکارگمارده می شوند و یا درگیر ازدواج زودهنگام می شوند.

نصر خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به هفت هزار کودک و نوجوان خیابانی و خانواده در سطح کشور توسط دولت مورد حمایت قرار می گیرد.

حمایت از کودکان نیازمند مسولیت اجتماعی همه شهروندان است مردم می توانند با حمایت از برنامه های بازتوانی دولت برای کنترل و کاهش پدیده کمک موثری باشند.

حدود 30 درصد کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند - اصلاح جزء ( الف ) بند (3 ) ماده ( 6 ) آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی 

وی ادامه داد: هم اکنون ظرفیت بسیار خوبی در حوزه مداخلات اجتماعی تحت عنوان فوریت های اجتماعی در سازمان بهزیستی ترسیم شده است و چنانچه سایر دستگاه ها با سازمان بهزیستی همکاری کنند شاهد اقدامات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: تجربه جهانی نشان داده است که اجبار به محو کودکان از خیابان ممکن است منجر به آسیب های پنهان درآنها شود در عوض برنامه های کاهش آسیب توام با نظارت مددکاران بر خانواده ها می تواند منجر به رشد سالم و شکوفایی کودکان شود.

نصر افزود: با پرداخت پول به کودکان خیابانی از استمرار حضور درخیابان و صدمه دیدن بیشتر آنها حمایت می کنیم که بهتر است بجای آن از مددکاران حامی این کودکان حمایت کنیم.

وظایف قانونی در برابر کودکان کار - کودکان کار : رنجب نامانوس ، آتیه ای نامعلوم - کودکان کار و قوانین

معاون دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی برنامه های خود را در این حوزه بر دو محور کاهش آسیب های ناشی از از پدیده وکنترل عوامل بوجود آورنده آن ( شکاف طبقاتی و مهاجرت ) متمرکز کرده است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.