×

لزوم اعتمادسازی بیشتر نسبت به عملکرد قوه قضاییه

لزوم اعتمادسازی بیشتر نسبت به عملکرد قوه قضاییه

رئیس‌ کل دادگستری لرستان با تاکید بر لزوم اعتمادسازی بیشتر نسبت به عملکرد قوه قضائیه، عنوان کرد ما باید فرهنگ مردم را به سمتی هدایت کنیم که صبر و اعتماد آن‌ها نسبت به عملکرد قوه قضائیه بیشتر شود

لزوم-اعتمادسازی-بیشتر-نسبت-به-عملکرد-قوه-قضاییه

رئیس‌ کل دادگستری لرستان با تاکید بر لزوم اعتمادسازی بیشتر نسبت به عملکرد قوه قضائیه، عنوان کرد: ما باید فرهنگ مردم را به سمتی هدایت کنیم که صبر و اعتماد آن‌ها نسبت به عملکرد قوه قضائیه بیشتر شود.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

 جعفر بدری در جمع خبرنگاران گفت: مطبوعات رسالت دشواری دارند که نیازمند درایت، تدبیر و سعه‌صدر بالاست.

وی با اشاره به این‌که کسی‌که در نظام و حکومت مسئولیتی را می‌پذیرد باید مصالح کشور را در نظر بگیرد، ادامه داد: یک قاضی و دادستان باید در صدور حکم، اجرای حکم و محل اجرای آن همه نکات را لحاظ کرده و در نظر بگیرد؛ چراکه امروزه در دهکده جهانی حضور داریم که کوچک‌ترین عملکرد ما بازتاب جهانی دارد.

بدری با بیان این‌که مسئولیت اصلی ما حفظ آبروی نظام و مذهب شیعه است، عنوان کرد: فرهنگ و تمدن دیرینه ایران امروزه در کارهای خیر و حفظ آبروی اشخاص پیش‌قدم است.

رئیس‌ کل دادگستری استان افزود: قومیت‌های مختلف در کشورهای دیگر به جان یکدیگر افتاده‌اند، این در حالیست که در ایران شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و هیچ بحران سیاسی و اجتماعی پیش نیامده است که این نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن دیرینه مردم ایران زمین است.

وی با اشاره به این‌که گاهی اوقات ممکن است زمان رسیدگی به یک پرونده طولانی شود که عوامل زیادی دارد، اظهار کرد: دادگستری لرستان نسبت به میانگین کشوری عملکرد مطلوب و قابل قبولی دارد.

بدری ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده در بخش بازپرسی میانگین کشوری 55 پرونده و در لرستان 34 پرونده و در بخش دادگاه حقوقی میانگین کشوری 111 پرونده و در لرستان 83 پرونده است.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

رئیس‌کل دادگستری استان لرستان افزود: در بخش جزایی میانگین کشور 86 پرونده و در لرستان 108 پرونده، در بخش عمومی میانگین کشور 66 پرونده و در لرستان 60 پرونده، در بخش دادگاه انقلاب میانگین کشوری 67 پرونده و در لرستان 45 پرونده و در بخش تجدیدنظر میانگین کشوری 77 پرونده و در لرستان 68 پرونده است و در برخی شعب متوسط زمان رسیدگی نسبت به متوسط کشوری کمتر است.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان تصریح کرد: این سفر مصوبات خوبی به‌ دنبال داشت؛ از جمله این‌که برای هزینه‌های عمرانی، تجهیز و تعمیرات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه 30 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

رئیس کل دادگستری با اشاره به این‌که در این سفر تصویب شد که نیروی انسانی دادگستری و قضات مورد نیاز تامین شود و تجهیزات کهنه دادگستری نیز نوسازی شوند، اظهار کرد: همچنین مصوب شد که پروژه‌های ساخت ساختمان دادگستری در پنج شهرستان نورآباد، پلدختر، کوهدشت، ازنا و الیگودرز آغاز شود.

وی با اشاره به این‌که در کل 7 هزار نامه به رئیس قوه قضاییه تحویل شد، اظهار کرد: هزار و 400 نامه از آن‌ها برای مساعدت مالی بود که تا قبل از عید سال 1394 به آن‌ها تحویل داده شد و بقیه کارهای حقوقی بود که تاکنون به 80 درصد آن‌ها رسیدگی شده و دستورات مورد نیاز صادر شده است.

بدری با اشاره به این‌که از نظر آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری لرستان در سال 93 نسبت به سال 92، هفت درصد افزایش داشته است، افزود: در سال گذشته 127 هزار پرونده وارد دادگستری شده که 126 هزار پرونده آن مختومه شده و کمتر از 10 هزار پرونده در شعب دادگستری باقی مانده است.

رئیس کل دادگستری با اشاره به این‌که آمار پرونده ورودی در سال 93 نسبت به سال 92 هشت درصد افزایش داشته است، بیان کرد: بیشترین جرایم در لرستان به ترتیب مربوط به سرقت با 17 درصد کل جرایم، ضرب و جرح عمدی با 13 درصد کل جرایم، تصادفات با 8 درصد کل جرایم، توهین با 6 درصد کل جرایم و تخریب با 5 درصد کل جرایم است.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که دادرسی باید عادلانه باشد، عنوان کرد: ما باید فرهنگ مردم را به‌سمتی هدایت کنیم که صبر و اعتماد آن‌ها نسبت به عملکرد قوه قضائیه بیشتر شود.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

وی ادامه داد: در هیچ سیستم‌ قضایی در دنیا که دادرسی عادلانه صورت می‎گیرد، دستگاه قضا تحت فشار نیست که چون پرونده بازتاب و تبعات اجتماعی دارد زود حل شود و حکم آن نیز اجرا شود، این در حالیست که هر کس باید فرصت دفاع از خود را داشته باشد.

بدری افزود: عوامل خارجی، سوء تدبیر داخلی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده است و شرایطی را ایجاد کرده که ما نتوانستیم آن نظام سیاسی و قضایی که مورد نظر اسلام و مورد نیاز بشر است پیاده کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.