×

لزوم تلاش دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم

لزوم تلاش دستگاه قضا برای پیشگیری از وقوع جرم

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برخورد با مفاسد اقتصادی را از مهمترین نقاط قوت دستگاه قضایی عنوان کرد و در عین حال برلزوم تلاش بیشتر این قوه در جهت پیشگیری از جرم تاکید کرد

لزوم-تلاش-دستگاه-قضا-برای-پیشگیری-از-وقوع-جرم

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برخورد با مفاسد اقتصادی را از مهمترین نقاط قوت دستگاه قضایی عنوان کرد و در عین حال برلزوم تلاش بیشتر این قوه در جهت پیشگیری ازجرم تاکید کرد.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه 

الله یار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در ارزیابی خود از عملکرد دستگاه قضایی اظهار کرد: قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی کار حساس حل وفصل دعاوی و رفع خصومات و پیشگیری از وقوع جرم را به عهده دارد که اینها کارهای مهمی است و با توجه به امکاناتی که در اختیار قوه قضاییه هست به خوبی از عهده این وظیفه برآمده است.

وی کار قوه قضاییه را از نظر موجودی آمار پرونده و سرعت و دقت در رسیدگی ها رو به جلو توصیف کرد و گفت: قضات دستگاه قضایی و کارمندان بار سنگینی را متحمل می شوند اما به هر حال تا نقطه مطلوب هنوز فاصله زیاد است.

گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با اشاره به کمبود امکانات و کمبود بودجه در دستگاه قضایی تصریح کرد: این مشکلات باعث می‌شود که قوه قضاییه نتواند پرسنل قضایی ،‌ اداری و تجهیزات روز را داشته باشد ضمن اینکه تولید پرونده هم خیلی زیاد می‌شود که مربوط به قوه قضاییه نیست بلکه اصولا بیشتر به عملکرد دولت و جامعه بر می‌گردد؛ مثلا بیکاری یا مواد مخدر از جمله مسائلی است که تولید پرونده می‌کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برخورد با مفاسداقتصادی را از نقاط قوت دستگاه قضایی عنوان و خاطر نشان کرد: به ویژه در مفاسد بزرگ پرونده هایی تشکیل شده که به سامان و نتیجه رسیده است .

ملکشاهی با تاکید بر تلاش بیشتر قوه قضاییه در بخش پیشگیری از وقوع جرم افزود:‌ قوه قضاییه باید عملکرد مثبت تری در این بخش داشته باشد و بتواند بقیه دولت را با خود هماهنگ کند. در حال حاضر بیش از 50 درصد زندانی های ما مربوط به مواد مخدر هستند که قوه قضاییه می تواند در همکاری با دولت اینها را ساماندهی کند تا از این آمار کاسته شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.