×

قانون پیش فروش ساختمان از دیروز اجرایی شد، باید سوابق در سامانه الکترونیکی ثبت شود

قانون پیش فروش ساختمان از دیروز اجرایی شد، باید سوابق در سامانه الکترونیکی ثبت شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آغاز اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان گفت باید سوابق نقل و انتقال ساختمان‌ها در سامانه الکترونیکی ثبت شود

قانون-پیش-فروش-ساختمان-از-دیروز-اجرایی-شد،-باید-سوابق-در-سامانه-الکترونیکی-ثبت-شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به آغاز اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) گفت: باید سوابق نقل و انتقال ساختمان‌ها در سامانه الکترونیکی ثبت شود.

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد - آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان - آئین نامه اجرائی پیش فروش ساختمان - کلاهبرداری از طریق پیش فروش ساختمان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه - کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فروش آپارتمان 

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد تویسرکانی در حاشیه همایش سراسری قوه قضائیه با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر شکایت برخی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی سازمان ثبت به دوان عدالت اداری گفت: بعد از برگزاری آزمون افرادی اعتراضاتی داشتند که طبیعی است و ما در بررسی‌های اولیه اعلام کردیم که دقیقات پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: برخی شکایت‌ها در دیوان مطرح شده که سازمان ثبت دفاعیات خود را اعلام خواهد کرداما در هر صورت تابع احکام دیوان هستیم.

وی افزود: ادعاهایی که مطرح شده استنباط نادرست از بخشنامه‌ها بوده است.

آیین نامه پیش فروش ساختمان چه می گوید ؟ - ضوابط پیش فروش ساختمان تعیین شد - نکات مثبت قانون پیش فروش ساختمان از زبان مسئولان کانون سردفتران - لایحه پیش فروش ساختمان - بررسی قانون پیش فروش ساختمان 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان )گفت:‌ این قانون از روز گذشته اجرایی شده است.

وی افزود: در گذشته در بحث پیش‌فروش ساختمان‌ها گرفتار بحران بودمی و اگر به سوابق نگاهی کنیم می‌بنیم شخصی چندین برابر یک ساختمان را به افرادی پیش‌فروش می‌کردند و کلاهبرداری انجام می‌دادند.

معاون رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: خوشبختانه قانون پیش‌فروش ساختمان در مجلس تصویب شد و هم اکنون به شکل جامع اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از الزامات این قانون این است که پیش‌خریداران و پیش‌فروشندگان مکلف هستند در قالب سند رسمی پیش‌فروش انجام دهند و اگر پیش‌فروشی به صورت عادی صورت گیرد قانونگذار مجازات تعیین کرده است.

تصویب آیین نامه ای در مورد پیش فروش ساختمان ها و آپارتمان ها - پیش فروش ساختمان بدون سند ررسمی جرم است - همه آنچه که لازم است درباره ی پیش فروش ساختمان بدانید 

وی خاطر نشان کرد:‌بنابر این اگر افرادی تمایل به پیش‌خرید دارند باید در قالب سند رسمی این کار را انجام دهند و سوابق در سیستم ثبت الکترونیک که بارگذاری شده ثبت می‌شود.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.