×

امضای تفاهم نامه بین کانون سردفتران و دانشگاه علامه طباطبایی

امضای تفاهم نامه بین کانون سردفتران و دانشگاه علامه طباطبایی

کانون سردفتران و دفتریاران و دانشگاه علامه طباطبایی تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد رشته سردفتری در مقطع کارشناسی ارشد و جذب دانشجو امضاء کرده‌اند

امضای-تفاهم-نامه-بین-کانون-سردفتران-و-دانشگاه-علامه-طباطبایی وکیل 

کانون سردفتران و دفتریاران و دانشگاه علامه طباطبایی تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد رشته سردفتری در مقطع کارشناسی ارشد و جذب دانشجو امضاء کرده‌اند.

سردفتران و دفتریاران به اخلاق حرفه ای پایبند باشند - آئین نامه بیمه و بازنشستگی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران 

محمدرضا دشتی‌اردکانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبایی و کانون سردفتران و دفتریاران اظهار کرد: ما یک مرکز علمی کاربردی داریم که سه هزار دانشجو داشته، ولی این دانشجویان در مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به تخصصی شدن رشته‌ها،‌ احتیاج به این داشتیم که رشته سردفتری را تاسیس کنیم، افزود: سردفتران و دانشجویان ما برای ادامه تحصیل مجبورند به کشورهای مختلف بروند. به طور مثال در حال حاضر ما در ارمنستان و ترکمنستان دانشجو داریم، در حالی که در آن جا غنای علمی وجود ندارد و می‌توانیم این رشته را در کشور خودمان تاسیس کنیم.

یک استان دیگر دارای کانون سردفتران و دفتریاران شد - تاکید نجفی توانا بر ارتباط هر چه بیشتر کانون وکلا و کانون سردفتران 

دشتی‌اردکانی گفت: تاییدیه تاسیس رشته سردفتری قبلا در شورای گسترش وزارت علوم گرفته شده و امیدواریم در ترم آِینده با توجه به تلاشی که دانشگاه علامه طباطبایی انجام می‌دهد و همکاری که با دانشگاه لیون فرانسه دارد، این رشته در دانشگاه علامه تاسیس شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سئوالی درباره ظرفیت جذب دانشجو در این رشته گفت:‌ ظرفیت بستگی به دانشگاه دارد، ولی فکر می کنم حدودا 14 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته سردفتری جذب شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در این رابطه از ظرفیت دانشکده ثبت دانشگاه علوم قضایی استفاده نخواهید کرد؟ گفت:‌ ما از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم. در این زمینه فردا با دانشگاه آزاد و پردیس کیش جلسه‌ای داریم و با دانشگاه علوم قضایی نیز ان‌شاء‌الله جلسه‌ای خواهیم داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.