×

احمدی در صورت توافق، باید به ظریف جایزه صلح نوبل داد

احمدی در صورت توافق، باید به ظریف جایزه صلح نوبل داد

یک وکیل دادگستری با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 تاکید کرد که در صورت حصول توافق، باید به محمدجواد ظریف جایزه صلح نوبل اعطا شود

احمدی-در-صورت-توافق،-باید-به-ظریف-جایزه-صلح-نوبل-داد

یک وکیل دادگستری با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 تاکید کرد که در صورت حصول توافق، باید به محمدجواد ظریف جایزه صلح نوبل اعطا شود.

گران ترین بازیکن تاریخ مذاکرات کاترین اشتون چقدر حقوق می گیرد ؟ - چالش های حقوقی برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای - انرژی هسته ای و امنیت ملی ایران 

نعمت احمدی ، درباره ضرورت حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اظهار کرد:‌ ما باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کنیم. برای اولین بار در تاریخ به ویژه 200 سال اخیر است که یک کشور در حال توسعه یک طرف میز مذاکره و تمام قدرت‌های جهانی طرف دیگر میز نشسته‌اند.

وی ادامه داد:‌ این کشورها، شش قدرت جهانی هستند که کل اقتصاد دنیا را در اختیار دارند و 5 کشور از آن‌ها دارای حق وتو هستند.

این حقوقدان با بیان اینکه از سال 58 تاکنون 38 قطعنامه از چهار مرجع علیه ایران صادر شده است، افزود: این قطعنامه‌ها از جمله 6 قطعنامه سازمان ملل در زندگی تک‌تک ما اثر گذاشته و ابعاد مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد:‌ از طرفی ما یک تیم مذاکره‌کننده داریم که در رشته خودشان متخصص هستند و کارشناس‌تر از آن‌ها نمی‌توان پیدا کرد؛ لذا این تیم باید مورد حمایت قرار گیرد.

احمدی اظهار کرد:‌ حرکتی سه شنبه صورت گرفت که آمریکایی‌ها زیر میز بازی زدند ولی آقای ظریف آن تعبیر زیبا را به کار برد و گفت وسط بازی اسب را عوض نمی‌کنند و با این صحبت آن‌ها را سر کار نشاند و دوباره مذاکره کردند.

قانون پیمان منع استقرار سلاحهای هسته ای و سایر سلاحهای انهدام دسته جمعی - ابعاد حقوقی حق غنی سازی ایران - تیم مذاکره کننده مراقب فریبکاری دشمن باشد  

وی تصریح کرد: اگر عنادی با ایران نداشته باشند، در صورت توافق باید به آقای ظریف جایزه صلح نوبل داده شود و اگر هم توافق نشود مردم باید از این تیم به عنوان یک قهرمان استقبال کنند؛ تیمی که در مقابل زیاده‌خواهی ها ایستاد و دفاع کرد.

این وکیل دادگستری گفت: شاید نگاه من به پرونده هسته‌ای این نباشد که بگویم حق مسلم ما است، اما در شرایطی که داریم صلح می‌کنیم حق ما این نیست که به تمام امور کشور ما کار داشته باشند، از دانشمندان ما تحقیق و از پادگان‌های نظامی ما بازدید کنند؛ چرا که این یک نوع کاپیتولاسیون جدید است.

 عدم حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای تضییع حقوق کشور است

وی افزود: این تیم مذاکره کننده با تمام وجود ایستاده و علتش هم این است که این توانمندی را دارند و تحصیل‌کرده علم سیاست در همان جغرافیایی هستند که دارند در آن مذاکرات را پیش می‌برند.

احمدی گفت: همین که آقای ظریف به موگرینی می‌گوید تو حق نداری یک ایرانی را تهدید کنی کافی است تا او یک قهرمان ملی برای ما باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.