×

15 اسفند تاریخ اعلام نتایج قضاوت

15 اسفند تاریخ اعلام نتایج قضاوت

قضات زن در مقام دادیار حق انشای رای ندارند و اینکه آیا با ارتقای سمت، آن‌ها می‌توانند انشای رای کنند یا خیر، نیاز به تصمیمات دیگری از جمله تنفیذ رئیس قوه قضائیه و کمیسیون نقل و انتقالات دارد

15-اسفند-تاریخ-اعلام-نتایج-قضاوت وکیل 

قضات زن در مقام دادیار حق انشای رای ندارند و اینکه آیا با ارتقای سمت، آن‌ها می‌توانند انشای رای کنند یا خیر، نیاز به تصمیمات دیگری از جمله تنفیذ رئیس قوه قضائیه و کمیسیون نقل و انتقالات دارد.

به گزارش رساله حقوق علیرضا عالی‌پناه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت استخدامی قضات اظهار داشت: آزمون استخدامی قضات امسال 2 هزار و 500 نفر قبولی داشته که مصاحبه‌های آنان در هسته گزینش مرکز جذب قوه در جریان است و نتایج نهایی تا 15 اسفند اعلام می‌شود.

 وی در رابطه با تعداد استخدام قضات زن و مرد تصریح کرد: بیان تفکیک و تعداد قضات زن و مرد، خارج از حیطه مرکز جذب و استخدام قوه بوده و اداره کل کارگزینی مسئول این امر است؛ چرا که این مرکز فقط اشخاص را به لحاظ علمی گزینش کرده و سپس قضات یک دوره گزینش عمومی را گذرانده و به دوره کارآموزی معرفی می‌شوند که پس از موفقیت در دوره کارآموزی ابلاغ قضایی می‌گیرند.

عالی‌پناه متذکر شد: تا‌کنون بیش از 90 نفر از این افراد استخدام شده و تا پایان امسال 600 نفر دیگر نیز استخدام خواهند شد و باقی نیز در مدت مقرر استخدام خواهند شد.

رئیس مرکز جذب و آزمون قوه در پاسخ به اینکه چه تعداد خانم توسط این مرکز جذب شده‌اند، تصریح کرد: تاکنون جذب قضات زن نداشته‌ایم و تنها یک دوره به نام 133 تهران برگزار شده که 30 الی 40 نفر از میان زنان بوده که تا قبل از عید به عنوان دادیار استخدام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه قضات در مقام دادیار حق انشای رای ندارند، اظهار داشت: قضات زن در مقام دادیار حق انشای رای ندارند و اینکه آیا با ارتقای سمت، آن‌ها می‌توانند انشای رای کنند یا خیر، نیاز به تصمیمات دیگری از جمله تنفیذ رئیس قوه قضائیه و کمیسیون نقل و انتقالات دارد.

رئیس مرکز جذب و آزمون قوه در پایان با بیان اینکه دادیاران پس از فعالیت چند ساله حق ارتقای شغل خواهند داشت، خاطرنشان کرد: قانون اساسی مسئولیت انتخاب قضات را به لحاظ شرعی بر عهده رئیس قوه قضاییه گذاشته لذا رای وی برای استخدام قضات زن و رده فعالیت آنان لازم است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.