×

برخورد با 700 سایت همسریابی غیرمجاز

برخورد با 700 سایت همسریابی غیرمجاز

پاسخ به چگونگی برخورد با برگزارکنندگان مراسم مختلط در باغ‌ها، برخورد با 700 سایت همسریابی غیرمجاز، ممنوعیت فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتوفروشی‌ها و دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد تومانی در استان البرز از موضوعاتی بودند که در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به آنها پرداخته شد

برخورد-با-700-سایت-همسریابی-غیرمجاز

پاسخ به چگونگی برخورد با برگزارکنندگان مراسم مختلط در باغ‌ها،  برخورد با 700 سایت همسریابی غیرمجاز، ممنوعیت فروش مانتوهای شیشه‌ای در مانتوفروشی‌ها و دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد تومانی در استان البرز از موضوعاتی بودند که در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی به آنها پرداخته شد.

 برخورد قضایی با تخلفات سایت های همسریابی - دزدی از 2000 متقاضی ازدواج در سایت های همسریابی - نگاه قانونگذار به سیاست های همسریابی 

سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید منتظرالمهدی در همان ابتدای این جلسه به بررسی شایعه قتل دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت می‌پردازد و می‌گوید: چندی پیش این خبر در سطح جامعه منتشر شد که دو سارق در شمال غرب پایتخت توسط پلیس به قتل رسیدند که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم چنین خبری نیامده است. رییس پلیس پایتخت نیز چنین خبری را تائید نکرد و پس از بررسی‌ها دریافتیم که این خبر شایعه‌ای بیش نبوده است.

 شایعه جرم تلقی می‌شود

در این میان اتفاقی که افتاد این بود که این موضوع در قالب شایعه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اما افراد باید آگاه باشند که شایعه جرم تلقی می‌شود و بنابر ماده 698 مجازات اسلامی و ماده 18 جرایم رایانه‌ای، هرکسی که ماجرایی را به کذب جهت تشویش اذهان و گمراه کردن افراد منتشر کند علاوه‌بر حبس، جریمه نقدی هم می‌شود. از سوی دیگر پرداختن به بازخوانی دو پرونده سرقت در مشهد موضوع بعدی این مقام مسئول در نیروی انتظامی بود. به گفته وی، تمامی سارقانی که از بانک‌های مشهد سرقت کرده بودند دستگیر شدند. سردار منتظرالمهدی در توضیح بیشتر درباره یکی از این پرونده‌ها تصریح می‌کند: در یکی از این سرقت‌ها سارق فردی بود که با موتورسیکلت برای سرقت به بانک رفته بود و هنگام سرقت کلید را در داخل جا می‌گذارد، هنگام خروج از بانک یکی از مراجعه‌کنندگان /بانک، آقای دزد را صدا می‌زند و به او یادآوری می‌کند کلیدش را جا‌گذاشته و متاسفانه لحظات و ثانیه‌هایی را که برای رسیدن پلیس حیاتی بوده از بین می‌برد که ما به شهروندان توصیه می‌کنیم که اگر مانعی ایجاد نمی‌شود حداقل تسهیلاتی برای آنها فراهم نکنند.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای : تاکنون برخورد جدی با عوامل سایت های همسریابی صورت نگرفته است -  جای خالی نظارت بر سایت های همسریابی 

اما حادثه دیگر مربوط می‌شود به سرقت 4 کیلو طلا که در این اتفاق فردی 55 ساله و طلاساز برای انتقال 4 کیلو طلا آنها را در یک کیف گذاشته و در صندلی عقب خودروی خود جا می‌دهد و راکبان موتورسوار به راحتی کیف را سرقت می‌کنند که در ردپای اولیه شاگرد 34ساله طلاساز که 16سال در آن طلاسازی کار می‌کرده به عنوان یکی از مظنونان شناسایی می‌شود.

بررسی یک پرونده دیگر که در استان البرز رخ داده بحث بعدی این مقام ارشد ناجا بود. سردار منتظرالمهدی در این‌باره می‌گوید: همکاران ما در پلیس البرز شنبه گذشته فردی را که حدود 5میلیارد تومان از حساب کاربران یکی از بانک‌ها برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر کردند. یکی از کارکنان این بانک با افتتاح حساب و سند صوری 5میلیارد تومان از حساب مشتریان برداشت کرده بود که با بررسی‌های انجام شده وی به همراه 2تن از همدستانش دستگیر شد.

 پلمپ مانتو فروشی‌های شیشه‌ای

سخنگوی نیروی انتظامی پس از بستن پرونده‌های قضایی انتظامی به ماجرای پلمپ مانتو فروشی‌هایی که مانتوهای شیشه‌ای را عرضه می‌کنند، می‌پردازد و توضیح می‌دهد: مانتوفروشی‌ها حق فروش چنین مانتوهایی ندارند و اگر کسانی می‌خواهند این مانتوهای شیشه‌ای و حریر را به عنوان لباس مجلسی به کار ببرند این دست لباس‌ها باید در مغازه‌های لباس مجلسی به فروش برسد.

به گفته وی، این موارد تحت نظر اتحادیه مربوطه است که بنا به درخواست صنف مربوطه و اخذ مجوز قضایی، ناجا به آنها کمک می‌کند؛ از این‌رو تعدادی از این مغازه‌ها در تهران پلمپ شدند.

اما پرسش دیگری که در این نشست خبری از سوی مسئولان مطرح شد این بود که اشتغال زنان در کدام صنف‌ها ممنوع است و وضعیت اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها چگونه است؟ سردار منتظرالمهدی در پاسخ می‌گوید: حضور در مشاغل را قانون‌گذار مشخص می‌کند که افراد در کدام صنف‌ها می‌توانند فعالیت کنند.

در سایت های همسریابی چه می گذرد ؟ - نظر مراجع تقلید درباره سایت های همسریابی 

 انفجار بمب در ارومیه بر اثر کینه دیرینه

تنوع سوال‌های خبرنگاران به همین جا ختم نمی‌شود زیرا موضوع بعدی که از سوی این مقام ناجا مورد بررسی قرار می‌گیرد درباره انفجار بمب در ارومیه است. به گفته وی، موضوع بر اثر کدورت شخصی و کینه‌ دیرینه بوده که فردی یک نارنجک جنگی را در داخل کتابخانه‌ای پرت کرده و باعث کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر می‌شود که بلافاصله کمتر از دو ساعت شناسایی و دستگیر می‌شود که در اثنای این درگیری ماجرای دو قتل دیگر که در 15 سال گذشته انجام شده بود مشخص می‌شود. در این میان معلوم می‌شود که همین فرد دستگیر شده این قتل‌ها را انجام داده است.

از پرونده قتل که بگذریم به تردد موتورسیکلت‌ها در شهر می‌رسیم، موضوعی که معاون اجتماعی ناجا درباره آن می‌گوید: حدود 5/3میلیون موتورسوار در پایتخت داریم که هر کدام 6برابر خودروها یعنی به اندازه 21میلیون خودرو آلودگی تولید می‌کنند.

 سایت همسریابی مجاز وجود ندارد

از سوی دیگر موضوع قانونی بودن یا نبودن فعالیت سایت‌های همسریابی در ماه‌های اخیر نقل محافل خبری بوده است که سردار منتظرالمهدی در این‌باره می‌گوید: هیچ سایت همسریابی مجاز و دارای مجوز مگر سایت همسرگزینی براساس همسان‌گزینی مربوط به مؤسسه تبیان وجود ندارد. ضمن اینکه صدور مجوز فعالیت سایت‌های همسریابی برعهده سازمان جوانان وزارت ورزش و جوانان است. به گفته وی، 700سایت فعال در زمینه همسریابی وجود داشت که شناسایی شدند و با آنها برخورد شد. یک مجرم اینترنتی که به‌وسیله سایت‌های همسریابی زنان را شناسایی و از آنها اخاذی می‌کرد، دستگیر شد، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اثرات روحی و روانی این اقدامات از ذهن قربانیان هیچ‌گاه خارج نمی‌شود.

همسریابی آنلاین ، چالش یا فرصت ؟

اما موضوع دیگری هم در ماه‌های گذشته از سوی ناجا مطرح شد که درباره پدیده بی‌حجابی خودروهای شخصی بود. سردار منتظرالمهدی در این رابطه می‌گوید: هنوز در این رابطه قانونی به ما ابلاغ نشده است هرچند شنیده‌ام در کمیسیون مربوطه مجلس تهیه شده است و در صورت ابلاغ ما مجری خواهیم بود.

گفتنی است، برخورد با برگزارکنندگان مراسم مختلط در باغ‌های اطراف تهران، اینکه فیلتر شدن تلگرام برعهده نیروی انتظامی نیست و آمادگی نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات مجلس از دیگر مباحثی بودند که در سومین نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی مطرح و بررسی شدند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.