×

تاکید موکد اسماعیلی بر تعیین تکلیف پرونده های مسن

تاکید موکد اسماعیلی بر تعیین تکلیف پرونده های مسن

رئیس کل دادگستری استان تهران به‌طور سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین بازدید کرد

تاکید-موکد-اسماعیلی-بر-تعیین-تکلیف-پرونده-های-مسن

رئیس کل دادگستری استان تهران به‌طور سرزده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین بازدید کرد.

پرونده‌ - نحوه تشکیل پرونده حقوقی - گام های ابتدایی برای رسیدگی به پرونده های کیفری -  لزوم اطلاع و حضور سازمان بازرسی کل کشور در پرونده های مرتبط - دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است

 غلامحسین اسماعیلی با تبریک دهه کرامت و ایام باسعادت ولادت حضرت معصومه (س) و آقا علی ابن موسی الرضا (ع)، اظهار کرد: علی‌رغم مشکلات موجود و تراکم پرونده‌ها معتقدم قضات عزیز دارای ظرفیت‌های بالایی هستند و با تلاش بیشتر و مدیریت زمان همچنان می توانند منشاء خدمات بزرگی در عرصه اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه باشند.

وی بیان کرد: سزاوار نیست با این همه تلاش‌هایی که صورت می گیرد و تصمیمات قضایی ماهوی مهمی که اتخاذ می‌گردد صرفاً به لحاظ برخی مسائل حاشیه‌ای کم‌ارزش مانند برخورد نامناسب تعداد محدودی از همکاران قضایی یا تاخیرهای غیرموجه در امر دادرسی و ... جایگاه خطیر دستگاه قضایی نزد افکار عمومی دچار خدشه و آسیب شود.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد -  کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ 

رییس دادگستری استان تهران افزود: موضوع کاهش جمعیت کیفری که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه به شمار می‌رود، از برنامه های جدی دادگستری استان بوده و اقدامات و برنامه ریزی‌هایی در این راستا صورت گرفته که امید است در سایه تلاش و مساعدت تمامی نهادهای قانونی ذیربط در جهت نیل به این هدف مقدس موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در قوانین مانند استفاده از مجازات‌های جایگزین، تعلیق و تعویق مجازات و آزادی مشروط و جلوگیری از پرونده‌سازی های بی مورد که بازداشت متهم را به‌دنبال دارد، می تواند در کاستن از جمعیت زندانیان تاثیر بسزایی داشته باشد.

اسماعیلی با تاکید مجدد بر تعیین تکلیف پرونده‌های مسن اظهار کرد: طبع قضایی برخی از پرونده‌ها چنان است که امکان اتخاذ تصمیم فوری راجع به آنها امکان پذیر نیست. لکن تعداد این نوع پرونده ها قطعاً زیاد نیست و در خصوص بیشتر پرونده ها می توان به‌موقع تصمیم گیری قضایی کرد. به هر حال باید بدانیم که دادرسی عادلانه یعنی رسیدگی و صدور حکم در مدتی منطقی و اجرای سریع و به موقع حکم صادره؛ در این صورت است که می توان ادعا کرد دستگاه قضا در جهت تحقق عدالت گام برداشته است.

رئیس کل دادگستری استان تهران بار دیگر به موضوع مهم IT و سیستم سمپ اشاره کرد و افزود: استفاده از اطلاعات مأخوذ از این طریق منشاء تصمیم گیری های کلان در قوه قضائیه و استان است؛ لذا می طلبد با اعمال نظارت از سوی مدیران قضایی، نتیجه زحمات فراوان همکاران در این سیستم منعکس شود.

قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران که ضیایی مدیر حفاظت و اطلاعات نیز وی را همراهی می‌کرد، از قسمت‌های مختلف دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ورامین بازدید و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری و همچنین تعدادی از مراجعین به گفت‌وگو پرداخت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.