×

نماینده مجلس ترویج ازدواج دانشجویی راهکار کاهش سن ازدواج است

نماینده مجلس ترویج ازدواج دانشجویی راهکار کاهش سن ازدواج است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ترویج ازدواج دانشجویی را از جمله راهکار های کاهش سن ازدواج دانست و گفت ازدواج نیز مانند هر بخش از زندگی باید در زمان درست انجام شده و از تعویق آن به سنین بالا خودداری شود

نماینده-مجلس-ترویج-ازدواج-دانشجویی-راهکار-کاهش-سن-ازدواج-است

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ترویج ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) دانشجویی را از جمله راهکار های کاهش سن ازدواج دانست و گفت: ازدواج نیز مانند هر بخش از زندگی باید در زمان درست انجام شده و از تعویق آن به سنین بالا خودداری شود.

سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بیژن نوباوه وطن اظهار کرد: ازدواج مثل هر مرحله ای از زندگی باید در زمان مقرر خود انجام شود و اگر این مرحله از زندگی افراد، به لحاظ اقتصادی و فرهنگی عقب افتاد، علاوه بر خود فرد، جامعه هم در آینده با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

وی عوامل متعددی را در بالا رفتن سن ازدواج جوانان مؤثر خواند و گفت: از جمله عوامل، اقتصادی و فرهنگی است که البته شرایط اقتصادی هم به مسائل فرهنگی جامعه بر می گردد.

ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند 

نوباوه ادامه داد: پیشتر جوانان زندگی را در خانه های 10- 12 متری آغاز می کردند، در حالی جوانان امروزی می خواهند در خانه های 120 متری زندگی کنند که این امر نشان دهنده این است که برخی تمایلات در جوانان امروزی نسبت به جوانان گذشته تغییر کرده که نمی توانند به یک ازدواج ساده روی آورند.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و فرهنگی هر کدام به نوبه خود در بالا رفتن سن ازدواج تاثیر گذار است، افزود: در شهرهای بزرگ نسبت به کوچک، مسائل فرهنگی در بالارفتن سن ازدواج مؤثر بوده و همین مسئله باعث شده تا دشمنان جمهوری اسلامی دست به کار شوند تا علاوه بر اینکه تمایل به ازدواج را در بین جوانان کم کنند، مسائل رایج در کشورهای غربی از جمله داشتن رابطه به جای ازدواج که همان ازدواج های سفید است را در جامعه رواج دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از راهکارهای مؤثر در کاهش سن ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) جوانان را، ازدواج های دانشجویی دانست و گفت: مراحل فرهیختگی و بهترین مرحله آن یعنی دوره دانشجویی، یکی از بهترین مراحلی است که انسان می تواند شناخت کافی از طرفین پیدا کند و علاقه مند به زندگی مشترک شود که این امر در ایران رواج پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: ازدواج دانشجویی می تواند یکی از موفق ترین ازدواج ها باشد چرا که شناخت افراد تقریبا در اثر رفت و آمد دوران دانشجویی کامل می شود و می توانند با شخصیت یکدیگر بهتر آشنا شوند، البته این در صورتی مقدور است که شرایط اقتصادی آن ها هم فراهم شود تا با گذشت زمان دچار مشکل نشوند.

افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقذامات مجلس برای ترویج و تسهیل ازدواج جوانان گفت: مجلس شورای اسلامی علاوه بر تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان، سازمان ملی جوانان را از سازمان ورزش جدا کرد تا بهتر از این ها به امر مقدس ازدواج پرداخته شود که به دلیل مشکلات مالی زیاد در این زمینه به نتیجه ای نرسیدیم.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، نوباوه گفت: نگاه به ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) ، نگاه به زندگی سالم است که اگر تعریف جامعه از زندگی سالم به دلیل تاثیرگذاری فرهنگ غلط بیگانه عوض شود تعابیر دیگری به وجود می آید که مفاهیم ارزشی در جامعه را بی رنگ می کند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.