×

مرگ 939 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر

مرگ 939 نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر

در چهار ماهه نخست سال جاری 939 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند، از کل تلفات مواد مخدر در این مدت 838 نفر مرد و 101 نفر زن بودند

مرگ-939-نفر-به-دلیل-سوء-مصرف-مواد-مخدر

در چهار ماهه نخست سال جاری 939 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود  را از دست دادند، از کل تلفات مواد مخدر در این مدت 838 نفر مرد و 101 نفر زن بودند.

اهمیت و ضرورت بررسی معضل اعتیاد  - آیا می دانید استعمال یا قاچاق مواد مخدر و مجازات آن چیست ؟  - جالب ترین شیوه های قاچاق مواد مخدر - در اتهام قاچاق مواد مخدر ، کافی نبودن دلائل از موجبات برائت است -  نحوه اعمال تخفیف در پرونده های مواد مخدر - مواد مخدر جرم و جنایات و چراها - درآمدی بر قاچاق مواد مخدر 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه نخست سال جاری آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو دهم درصد افزایش یافته، این آمار در چهار ماهه ابتدایی سال قبل 937 نفر بوده‌است.

در چهار ماهه نخست امسال استان‌های تهران با 240، خراسان رضوی با 122 و اصفهان با 62 بیشترین و استان‌های بوشهر با سه، آذربایجان غربی و گلستان با چهار و خراسان جنوبی و مرکزی با پنج کمترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر را داشته‌اند. همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت هیچ مورد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر نداشته است.

روند مقابله با کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز - جای خالی مراکز ترک اعتیاد به الکل - خلأهای قانونی مواد مخدر و روانگردان برطرف می شود - بایسته های قانونی بازار داغ مواد مخدر

54.3 درصد تلفات اعتیاد ناشی از مسمومیت حاد

بر اساس این گزارش بیشترین متوفیان سوءمصرف مواد مخدر تحت تأثیر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده‌اند به نحوی که آمار تلفات ناشی از مسمومیت حاد در چهار ماهه نخست امسال 510 نفر (464 مرد و 46 زن) بوده‌است که 54.3 درصد از کل تلفات اعتیاد را در بر می گیرد.

پس از مسمومیت حاد عوارض مصرف طولانی با 295 (257 مرد و 38 زن) و مصرف روانگردان‌ها با 134 فوتی(117 مرد و 17 زن) در رتبه های بعدی دلایل مرگ بر اثر سوءمصرف مواد مخدر قرار دارند.

ابعاد حقوقی مقابله با اعتیاد -  عناصر تشکیل دهنده جرایم مرتبط با مواد مخدر 

بیشترین تلفات مربوط به تیر ماه است

در سال جاری بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر در تیر ماه ثبت شده در این ماه 273 نفر بر اثر سوءمصرف مواد جان خود را از دست دادند که از این تعداد 242 نفر مرد و 31 نفر زن بودند.

در سال جاری کمترین آمار تلفات اعتیاد با 199 فوتی مربوط به فروردین ماه است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.