×

دستور کار جدید اصلاح جنجالی قانون کار-ارسال نسخه نهایی به مجلس

دستور کار جدید اصلاح جنجالی قانون کار-ارسال نسخه نهایی به مجلس

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از تنظیم 3 نسخه از نتیجه کارشناسی دوباره اصلاح قانون کار و ارسال آن به مرکز پژوهش‌های مجلس، فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی خبر داد

دستور-کار-جدید-اصلاح-جنجالی-قانون-کار-ارسال-نسخه-نهایی-به-مجلس

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران از تنظیم 3 نسخه از نتیجه کارشناسی دوباره اصلاح قانون کار و ارسال آن به مرکز پژوهش‌های مجلس، فراکسیون کارگری و کمیسیون اجتماعی خبر داد.

غلامرضا عباسی در گفتگو با مهر از دستور کار جدید نمایندگان کارگری برای بررسی دوباره اصلاحات پیشنهادی قانون کار خبر داد و گفت: همچنین طرح صلاح قانون تامین اجتماعی نیز دنبال می شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران، اظهار داشت: پیشنهادی از فراکسیون کارگری مجلس مبنی بر لزوم بررسی دوباره اصلاح قانون کار از سوی کارگران مطرح شده و ما این برنامه را از طریق نظرخواهی دوباره از استان ها، پیگیری خواهیم کرد.

عباسی با تاکید بر اینکه نمایندگان کارگری با کلیات اصلاح قانون تامین اجتماعی مخالف هستند، اما بررسی کارشناسی اصلاح قانون کار را دوباره در دستور کار دارند، افزود: متاسفانه آنچه که در یکی دو سال اخیر در جریان بررسی های اصلاح قانون کار با کارفرمایان به توافق رسیده بودیم، ملاک عمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفت.

این مقام مسئول کارگری کشور با بیان اینکه درباره درخواست مجلس از کارگران مذاکره ای با کارفرمایان برای انجام بررسی و کارشناسی مشترک در اصلاحیه قانون کار انجام نداده ایم، بیان داشت: در قالب انجام بررسی دوباره، کارگران به صورت جداگانه نظرات خود را به مجلس ارسال خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر گروه کارفرمایی درباره لایحه ارسال شده به مجلس مباحثی داشته باشد قطعا امکان پیگیری خواهند داشت، تصریح کرد: قرار است نتیجه کارشناسی دوباره کارگران در مفاد قانون کار به صورت 3 نسخه تنظیم و به کمیسیون اجتماعی مجلس، فراکسیون کارگری و مرکز پژوهش ها ارسال شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: همچنین برای برگزاری یک نشست مشترک با مرکز پژوهش های مجلس رایزنی ها را انجام داده ایم و این مرکز برای انجام این جلسه اعلام آمادگی کرده است. به زودی جلسه کارگران و مرکز پژوهش های مجلس برگزار می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.