×

آغاز دادرسی الکترونیک در دادسرای اهواز

آغاز دادرسی الکترونیک در دادسرای اهواز

دادستان عمومی و انقلاب اهواز از الکترونیکی شدن روند دادرسی پرونده‌ها در این شهرستان خبر داد

آغاز-دادرسی-الکترونیک-در-دادسرای-اهواز وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب اهواز از الکترونیکی شدن روند دادرسی پرونده‌ها در این شهرستان خبر داد.

لایحه آیین دادرسی الکترونیکی به شورای نگهبان ارسال شد - دادرسی الکترونیک دستاوردی بزرگ برای معلولان - بایدها و نبایدهای ابلاغ الکترونیکی 

عباس حسینی پویا در دیدار با فرماندهان و رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان اهواز، اظهار کرد: با اجرای دادرسی الکترونیک از ترددها و در نتیجه اتلاف هزینه و بروز اتفاقات کاسته می‌شود و تنها در جایی که نیاز به اعزام متهم است، تردد میان نیروی انتظامی و شعب دادسرا صورت می‌گیرد.

وی اجرای دادرسی الکترونیک را یکی از نقاط آیین جدید دادرسی کیفری برشمرد و ادامه داد: ابتدا یکی از شعب این دادسرا با یکی از کلانتری‌های سطح شهر به صورت آزمایشی به این سیستم اتصال می‌یابد و به تدریج این طرح در تمام دادسراهای استان اجرایی می‌شود.

حسینی پویا گفت: نیروی انتظامی به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با دستگاه قضایی دارد، به عنوان بازوی توانمند قوه قضاییه به شمار می‌آید و زحمات کارکنان شریف و خدوم این نیرو قابل تقدیر و تشکر است.

دادرسی الکترونیک سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر می کند - تایید لایحه آیین دادرسی الکترونیک و آیین دادرسی نیروهای مسلح از سوی شورای نگهبان 

وی بیان کرد: بسیاری از آمارهای مطرح شده در این جلسه امیدوارکننده است و این در حالی است که طی سال‌های اخیر شاهد افزایش جمعیت و کمبود امکانات در نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها بوده‌ایم.

حسینی پویا گفت: حضور پلیس در جامعه موجب امنیت و آسایش است و مردم وقتی پلیس را می‌بینند احساس امنیت و آرامش می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی شهرستان اهواز، مرز وسیع، تنوع قومیتی و فعالیت صنایع و شرکت‌های بزرگ، امنیت مطلوبی در مرکز استان برقرار است اما انتظار مردم این است که بهتر از وضعیت موجود باشد.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز اظهار کرد: آمارهای وقوع سرقت در استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این نشان از افزایش ضریب امنیت در اهواز است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد احساس امنیت است که موجب شادابی مردم و ارتقای این شهرستان می‌شود.

حسینی پویا گفت: یک بخش از احساس عدم امنیت به این دلیل است که مردم بعضاً وقوع جرائمی مانند سرقت و کیف قاپی را مشاهده می‌کنند اما اجرای مجازات آن را نمی بینند. بخش از آن نیز به دلیل شایعه‌پراکنی، جوسازی و بزرگنمایی از سوی سودجویان برخی دشمنان داخلی و خارجی است.

وی خطاب به رؤسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های شهرستان اهواز، تصریح کرد: وجود برخی مشکلات در مناطق بستر وقوع جرائم را ایجاد می‌کند. بنابراین ظرف 15 روز آینده مشکلات اجتماعی، فرهنگی، شهری و اقتصادی مناطق تحت پوشش خود را شناسایی و به دادسرای اهواز اعلام کنید تا ضمن دعوت از مسئولان و مدیران مربوط به آن حوزه، نسبت به رفع معایب و مشکلات و ایجاد زیرساخت های لازم برای پیشگیری از وقوع جرم، اقدام مقتضی صورت گیرد.

طرح آئین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی رد شد - دادرسی الکترونیک به روند اجرای عدالت سرعت می بخشد

حسینی پویا خواستار رفع مشکلات هسته مرکزی شهر شد و گفت: ایجاد پارکینگ مناسب، افزایش روشنایی معابر، ساماندهی دستفروش‌ها، جمع‌آوری متکدیان و رسیدگی به وضعیت پارک‌ها، از جمله اقداماتی است که در کاهش وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی و افزایش رضایتمندی مردم استان موثر است.

وی در خصوص آیین جدید دادرسی کیفری، اظهار کرد: این قانون تصویب و لازم‌الاجرا شده است و اگر چه به واسطه نوآوری‌هایی که در آن به چشم می‌خورد با واکنش‌های متعدد و اظهارنظرهای متفاوتی از سوی قضات، وکلا و کارشناسان روبه‌رو شد و حتی در مواردی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما لازم الاجرا است و باید به آن عمل شود. ضمن این که این قانون نقاط قوت فراوانی دارد که بهترین آن سوق دادن پلیس و دستگاه قضایی به کشف علمی جرم و کنار گذاشتن روش‌های سنتی است.

حسینی پویا افزود: آگاهی مردم افزایش یافته و برخی اقدامات سنتی جوابگوی نیاز آنان نیست و انتظار اقتدار و عملکرد بهتری از ما دارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.