×

تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در استان تهران

تشکیل ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی در استان تهران

چهارمین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد

تشکیل-ستاد-پیشگیری-و-برخورد-با-جرایم-انتخاباتی-در-استان-تهران

چهارمین نشست شورای قضایی استان تهران در سال جاری به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

تدوین پیش نویس آیین نامه آموزش ضابطان قضایی توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح - تشکیلات تفصیلی جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح ابلاغ شد - نحوه رسیدگی به شکایات علیه کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح 

غلامحسین اسماعیلی ضمن تسلیت سالروز شهادت جوادالائمه(ع) و با تسلیت به خانواده‌های داغدار قربانیان حادثه تلخ مکه مکرمه و با امید به شفای عاجل همه مصدومان و مجروحان اظهار کرد: متاسفانه عربستان کشوری که در جهت حمله به مردم بیگناه یمن و نسل کشی آنان سرمایه گذاری هنگفتی به‌عمل آورده، در اداره حرمین شریفین عاجز مانده است.

وی در ادامه به بیان روایتی از حضرت جواد (ع) پرداخت و اظهار کرد: معمولاً طبیعت و ذات انسان به نحوی است که حتی اگر آخرت زیبایی هم در انتظارش باشد، علاقه‌ای به مرگ ندارد. حال ممکن است مرگ بواسطه فرارسیدن اجل و جدا شدن روح از بدن باشد که در این رابطه گناه کردن موجب تسریع در رسیدن اجل خواهد شد و یا اینکه خود گناه یا حوادثی که بواسطه ارتکاب معصیت رخ می دهد موجب مرگ انسان می شود. در هر حال از روایت مذکور می آموزیم که مرگ به جهت انجام گناه، انسان را از حیز انتفاع خارج می‌سازد و این نوع مرگ از مرگ‌های طبیعی بیشتر است؛ لذا باید سعی کرد که با پرهیز از معصیت و نافرمانی خداوند تبارک و تعالی دچار چنین مرگ بد فرجامی نشویم.

 نشست های قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح - هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح ، کمک به اجرای ماموریت ها است - برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش و نظارت بر ضابطان 

اسماعیلی با اشاره به افزایش درگیری‌های منجر به قتل چند ماهه اخیر نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان افزود: این امر موجب نگرانی است و باید موضوع بررسی و اقدامات لازم در جهت عدم تکرار آن در آینده معمول گردد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف زندانیان بیمار صعب العلاج و لاعلاج از طریق فعال کردن کمیسیون های پزشکی مربوطه و پیگیری عفو مصداقی و موردی مقام معظم رهبری جهت کاهش جمعیت کیفری، به بخشنامه اخیرالصدور ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در مراکز استانها اشاره و اظهار کرد: این ستاد بحمدالله در استان تهران تشکیل شده و برابر با قانون به وظایف محوله با قاطعیت عمل خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود بار دیگر بر ارتقاء سلامت اداری تاکید کرد و افزود: با عنایت به اشرافیت اطلاعاتی و در راستای اعتمادسازی همچنان با افراد متخلف بدون اغماض و با شدت و حدت برابر قانون برخورد خواهد شد.

در این نشست، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت جواد (ع) اظهار کرد: این سازمان در چهل و یک نقطه کشور استقرار دارد و تعداد قضات آن اعم از ستاد و صف 368 نفر است.

پیشگیری از وقوع جرم مهم ترین دغدغه سازمان قضایی نیروهای مسلح است - تدوین پیش نویس آئین نامه آموزش ضابطان قضایی توسطسازمان قضایی نیروهای مسلح 

وی افزود: در این سازمان به پرونده ها با ظرافت و قاطعیت البته با حفظ حرمت اشخاص و در چارچوب مقررات قانونی رسیدگی می شود. با قانون جدید آئین دادرسی کیفری خلاء های قانونی سابق مرتفع شده و جرایم ارتکابی در حوزه ضابطین یا غیر از آن حسب مورد به صورت شفاف در سازمان یا دادگستری رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: دادن اختیارات بی حد و حصر به ضابطین و ارجاع زیاد پرونده به آنان می تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

بهرامی در پایان سخنان خود در جهت هماهنگی و همکاری بیشتر با دادگستری در بخش های مختلف جهت برخورد قاطع تر با متخلفین و مجرمین اعلام آمادگی کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.