×

کمیته امداد، 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج را تحت حمایت دارد

کمیته امداد، 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج را تحت حمایت دارد

مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد این نهاد ، 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج را تحت حمایت دارد که بیشتر این دختران در روستاها ساکن هستند

کمیته-امداد،-300-هزار-دختر-بازمانده-از-ازدواج-را-تحت-حمایت-دارد

 مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کرد: این نهاد ، 300 هزار دختر بازمانده از ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) را تحت حمایت دارد که بیشتر این دختران در روستاها ساکن هستند.

 سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج - ازدواج در ایران و فرانسه 

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه کمیته امداد، رضا نوروزی، مهاجرت پسران از روستا به شهرها برای کسب درآمد، مشکلات اجتماعی، بالارفتن سن ازدواج در کشور و تحصیلات دختران شهری را از عمده دلایل بازماندگی دختران یاد شده از ازدواج عنوان کرد.
وی، همچنین از وجود حدود 600 هزار دختر درشرف ازدواج از گروه افراد فقیر ( دو دهک پایین جامعه ) خبر داد که باید زمینه ازدواج این افراد فراهم شود.
مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد افزود: این نهاد در حوزه ازدواج جوانان با محدودیت و کمبود اعتبارات دولتی مواجه است و اعتباراتش پاسخگوی هزینه ازدواج دختران برای تشکیل خانواده نیست که در این راستا موسسات و مراکز خیریه و نیکوکاران می توانند برای کمک به ازدواج این افراد به این نهاد کمک کنند.
وی ادامه داد: کمیته امداد ، طی سال گذشته 53 هزار تن از دختران و پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برخوردار شدند.

افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - آمار ازدواج

نوروزی در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، اظهارداشت: این کمک هزینه ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 20میلیون ریال به صورت بلاعوض به تعداد 40 هزار تن، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به تعداد سه هزار تن به مبلغ 10میلیون ریال، هدیه ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) به 10هزار پسر تحت پوشش از 500 تا 700 هزار تومان و کمک هزینه ازدواج دو هزار و 300 زن سرپرست خانوار بوده است.
وی، خاطر نشان کرد: کمیته امداد برای تشویق و حمایت از زوج های جوان، کلاس های مشاوره نیز برگزار می کند و همچنین این افراد از تسهیلات قرض الحسنه 30 میلیونی ریالی بهره مند می شوند.
نوروزی، ادامه داد: سال گذشته بیش از 60 هزار مددجو داشتیم که در نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج قرار داشتند و امسال نیز با توجه به محدودیت اعتبار، هر ماه به تعداد آنان اضافه می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 82 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به ازدواج جوانان هزینه شد، تصریح کرد: از این میزان حدود 71 میلیارد تومان ، برای جهیزیه دختران بود؛ به طوری که 50 درصد آن از کمک های مردمی تامین شد.

ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند 

این مقام مسوول در کمیته امداد گفت: امسال سرانه کمک هزینه ازدواج از 20میلیون ریال به 30 میلیون ریال افزایش یافته است ولی با توجه به محدودیت اعتبارات سرانه سال گذشته را برای مددجویان پرداخت می کنیم.
مدیرکل امور حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره)،
اظهار داشت: این نهاد از سال 70 تا 92 حدود 538 میلیارد تومان در حوزه کمک به ازدواج نیازمندان سرمایه گذاری کرده است که حدود 1.5 میلیون زوج را شامل می شود که به صورت بلاعوض از امداد تسهیلات دریافت کرده اند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.