×

حبس در انتظار سوء استفاده کنندگان از نام پلیس، حذف صفحات جعلی به نام پلیس فتا از شبکه های اجتماعی

حبس در انتظار سوء استفاده کنندگان از نام پلیس، حذف صفحات جعلی به نام پلیس فتا از شبکه های اجتماعی

پلیس فتا به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند

حبس-در-انتظار-سوء-استفاده-کنندگان-از-نام-پلیس،-حذف-صفحات-جعلی-به-نام-پلیس-فتا-از-شبکه-های-اجتماعی

پلیس فتا به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد: پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند.

قانون در مورد شبکه های اجتماعی چه می گوید ؟ استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی باید فرهنگسازی شود - شبکه های اجتماعی و بانک ها دو طعمه فیشینگ - عضویت در شبکه های اجتماعی جرم محسوب نمی شود - دل شدگان شبکه های اجتماعی 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ علیرضا آذردرخش سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: متاسفانه  شاهد هستیم که برخی از این شبکه‌های اجتماعی از آرم، تصاویر، عنوان و سمت شاغلان در پلیس فتا سوءاستفاده کرده تا صفحه خود را برای دیگر کاربران صفحه ای رسمی معرفی کرده و از این طریق بتوانند سوء استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه مراقب باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر این صفحات قرار نگیرند، افزود: پلیس فتا به کاربرانی که اقدام به راه اندازی صفحه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه و دیگر شبکه های اجتماعی می کنند هشدار می دهد که این کار جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد می شود.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

شناسایی مامور قلابی شبکه های اجتماعی موبایلی - فیلترینگ شبکه های اجتماعی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است  - شبکه های اجتماعی شهری که فرماندار ندارد 

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه برخی کاربران به خاطر جهل به قانون از نام و نشان پلیس فتا سوء استفاده می کنند، اعلام کرد: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست، از این کاربران خواست تا در اسرع وقت نسبت به حذف این صفحات از شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام نمایند. در غیر این صورت و ادامه فعالیت آنها در این صفحات، با توجه به مجرمانه بودن فعالیت این کاربران، از سوی پلیس فتا شناسایی شده و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا همچنین در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: تنها مرجع ارتباطی پلیس با کاربران این فضا و کاربران با این پلیس، سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir می باشد. لذا کاربران به هیچ عنوان فریب دیگر سایت ها و صفحات موجود در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را نخورده و نسبت به پیام های این صفحات بی توجه باشند.

کلاهبرداری موضوع 90 درصد پرونده ها در پلیس فتا - هشدار درباره ارسال پیامک با نام پلیس فتا - توصیه های ایمنی پلیس فتا به دارندگان کارت های عابربانک 

وی افزود: سایت‌های مرتبط با پلیس فتا در سمت چپ منو بار سایت پلیس قرار دارد و کاربران با کلیک بر روی آنها به سایت‌های دیگر پلیس فتا دسترسی پیدا می کنند.

سرهنگ آذردرخش تخریب چهره واقعی پلیس فتا را یکی از اهداف مجرمان سایبری دانست و گفت: این صفحات از سوی مجرمان سایبری با این هدف و برای سوء استفاده از نام و نشان پلیس فتا ایجاد می گردد، لذا کاربران به هیچ عنوان فریب این سایت ها و صفحات را نخورند و به آنها اعتماد نکنند.

وی به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد: از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده کنندگان از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند.

هشدار به کاربران درباره شوخی با پلیس فتا - هشدار پلیس فتا در خصوص کپی کردن غیرقانونی داده های کارت بانکی - هشدار پلیس فتا به کاربران چت روم ها - هشدار پلیس فتا به فروشندگان گوشی های تلفن

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.