×

کاهش 2 7 دصدی تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه امسال

کاهش 2 7 دصدی تلفات حوادث رانندگی در پنج ماهه امسال

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و 289 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و 489 نفر بود، 2 7 درصد کاهش یافته است

کاهش-2-7-دصدی-تلفات-حوادث-رانندگی-در-پنج-ماهه-امسال وکیل 

در پنج ماهه نخست سال جاری هفت هزار و 289 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و 489 نفر بود، 2.7 درصد کاهش یافته است.

بحثی درباره آثار حقوقی حوادث رانندگی - بررسی حقوقی مسئولیت ناشی از حوادث رانندگی - بررسی جرایم مربوط به حوادث رانندگی و تسهیلات بیمه شخص ثالث - کمک به مصدوم ، شاه کلید کاهش مجازات - زوایای حقوقی قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور، در پنج ماهه نخست سال جاری از کل تلفات حوادث رانندگی پنج هزار و 587 نفر مرد و یکهزار و 702 نفر زن بودند. در این مدت چهار هزار و 754 نفر در محورهای برون شهری، یکهزار و 959 نفر در مسیرهای درون شهری، 552 نفر در مسیرهای روستایی و 24 نفر در محورهایی نامعلوم جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خراسان رضوی با 597، فارس با 587 و تهران با 524 بیشترین و استان‌های ایلام با 63، کهگیلویه و بویراحمد با 78 و خراسان جنوبی با 81 کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

سیر رسیدگی به جرایم ناشی از  تصادفات رانندگی - ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی ، مرگ نیمی از فوتی ها در محل حادثه - تقصیر در حوادث رانندگی 

در پنج ماهه نخست سال جاری همچنین 135 هزار و 291 نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. از این تعداد 96 هزار و 571 نفر مرد و 38 هزار و 720 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان حوادث رانندگی 134 هزار و 819 نفر بود، چهار دهم درصد افزایش یافته است.

مرگ 1700 نفر در حوادث رانندگی مرداد

در مرداد ماه سال جاری نیز یکهزار و 700 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از  دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش هفت دهم درصدی مواجه بوده است. از کل تلفات رانندگی مرداد امسال یکهزار و 290 نفر مرد و 410 نفر زن بودند.

معرفی کتابی درباره مسئولیت مدنی حوادث رانندگی - تبعات کیفری صدمه غیرعمدی حوادث رانندگی

در مرداد امسال 30 هزار و 567 مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) مراجعه کردند که از این تعداد 21 هزار و 850 نفر مرد و هشت هزار و 717 نفر زن بودند.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.