×

مردم تخلفات وکلا را به کانون گزارش دهند

مردم تخلفات وکلا را به کانون گزارش دهند

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از وکلا با ادعای داشتن قدرت نفوذ در دادگاه‌ها از مردم مبالغی مازاد بر هزینه مقرر دریافت می‌کنند، از مردم خواست در خصوص وکلایی که تخلف می‌کنند، به این کانون شکایت کنند

مردم-تخلفات-وکلا-را-به-کانون-گزارش-دهند وکیل 

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی از وکلا با ادعای داشتن قدرت نفوذ در دادگاه‌ها از مردم مبالغی مازاد بر هزینه مقرر دریافت می‌کنند، از مردم خواست در خصوص وکلایی که تخلف می‌کنند، به این کانون شکایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه آذربایجان شرقی، حسن فرهودی‌نیا در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: به لحاظ آمارهای بین‌المللی با کمبود وکیل مواجه هستیم.

وی در ادامه با تشریح تعداد کمیسیون‌های حاضر در این کانون افزود: کمیسیون کارآموزی و اختبار کانون، نشریه و سخنرانی، هنری، ورزشی، پارلمانی، روابط عمومی و حقوق بشر از جمله کمیسیون‌های فعال کانون وکلای آذربایجان شرقی هستند.

فرهودی‌نیا گفت: یک‌هزار و 68 وکیل پایه یک عضو کانون وکلا هستند و مراسم تحلیف 90 نفر از فارغ التحصیلان کارآموزی و اختبار وکلا هشتم اسفند امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرجع نهایی برای تصمیمی گیری برای ابطال پروانه وکلای متخلف دست ما نیست، افزود: دادگاه انتظامی مرجع نهایی این گونه رسیدگی‌هاست.

فرهودی‌نیا با بیان اینکه کانون وکلای آذربایجان شرقی به عنوان دومین کانون وکلای کشور از سال 1323 در تبریز آغاز به فعالیت کرده است، افزود: مردم می‌توانند از این توان کانون برای رفع مشکلات این نوع پرونده‌ها که از نوع مدنی است، استفاده کنند.

وی از مشاوره و وکالت برای یک‌صد پرونده معاضدتی به صورت رایگان در این کانون در طول سال خبر داد و یادآور شد: هر وکیل در سال باید حداقل سه پرونده از این نوع را وکالت کند و کانون در دایره معاضدت خود 35 وکیل فعال دارد.

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی هم‌چنین از برگزاری مراسم روز وکیل و استقلال وکلا در هفتم اسفند در تبریز خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: ابزاری برای اشاعه فرهنگ صحیح وکالت در دست نداریم و متاسفانه رسانه‌ها در تخریب فرهنگ اعتماد به وکلا در کشور ما نقش عمده‌ای داشته‌اند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.