×

محاکمه مجرمان حادثه منا باید در محاکم عربستانی یا بین المللی انجام شود

محاکمه مجرمان حادثه منا باید در محاکم عربستانی یا بین المللی انجام شود

یک حقوقدان گفت در صورت عمدی بودن حادثه منا، امکان پیگیری در داخل کشور وجود ندارد و محاکمه مجرمان عربستانی حتما باید در دادگاه‌های بین‌المللی یا دادگاه‌های عربستان انجام شود

محاکمه-مجرمان-حادثه-منا-باید-در-محاکم-عربستانی-یا-بین-المللی-انجام-شود وکیل 

یک حقوقدان گفت: در صورت عمدی بودن حادثه منا ، امکان پیگیری در داخل کشور وجود ندارد و محاکمه مجرمان عربستانی حتما باید در دادگاه‌های بین‌المللی یا دادگاه‌های عربستان انجام شود.

کار تایید هویت قربانیان حادثه منا آغاز شد - مسئولیت حقوقی دولت سعودی - مسئولیت بین المللی یک دولت بی کفایت - مسئولیت دولت عربستان در مقابل حادثه دیدگان رمی جمرات - دیه 900 میلیونی برای قربانیان حادثه مکه ! - پرونده حادثه منا بسته نخواهد شد -  قانون  تشکیلات و اختیارات سازمان حج و و اوقاف و امور خیریه - زیارت حج - مطالبه مهریه توسط ورثه در صورتی که مهریه سفر حج باشد - آئین نامه تشکیل کمیسیون دائمی حج - دفن جانباختگان حادثه منا بدون اذن دولت و وراث متوفیان، خلاف همه اصول قانونی است - آمار قربانیان منا به تفکیک استان ها -  آئین نامه امور حج - حکم و حج کشته شدگان فاجعه مکه چیست؟

سیدمحمدصادق آل‌محمد ، اظهار کرد: حادثه منا در ابتدا باید بررسی و کارشناسی دقیق شود و علل و عوامل بروز این حادثه شناسایی و معرفی شوند.

وی افزود: در صورت اثبات و احراز هرگونه اهمال و قصور، مرتکبین باید به عنوان ارتکاب جرم غیرعمدی محاکمه و به تادیه خسارات و دیات محکوم شوند. در صورتی که ثابت شود عالماً و عامداً زمینه وقوع این حادثه هولناک را فراهم آورده‌اند باید به اتهام ارتکاب جنایت عمدی در محاکم صالحه داخلی عربستان یا در دادگاه‌های بین‌المللی، محاکمه و مجازات شوند و همان‌طور که قبلا اشاره شد این موضوعات نیاز به اقدامات کارشناسی داد.

ایران می تواند به دلیل فاجعه منا علیه عربستان شکایت کیفری کند ؟ - دفن جانباختگان حادثه منا مسئولیت بین المللی برای دولت عربستان دارد - این حاجیان بشر نیستند؟! - آیا عمره تحریم می شود ؟ 

این وکیل دادگستری تصریح کرد: با توجه به قوانین و مقررات درون‌مرزی ایران، بعید است داخل کشور امکان محاکمه مجرمین عربستانی وجود داشته باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.