×

سالانه 15 هزار زن جوان مطلقه به جامعه افزوده می شود، برخی وکلا به دنبال پایان سریع موضوعات خانواده در دادگاهند

سالانه 15 هزار زن جوان مطلقه به جامعه افزوده می شود، برخی وکلا به دنبال پایان سریع موضوعات خانواده در دادگاهند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، با اشاره به افزایش سالانه 15 هزار زن جوان مطلقه به جامعه، گفت برخلاف روانشناسان و مشاوران، برخی وکلا به دنبال پایان یافتن سریع مشکلات خانوادگی در دادگاه هستند

سالانه-15-هزار-زن-جوان-مطلقه-به-جامعه-افزوده-می-شود،-برخی-وکلا-به-دنبال-پایان-سریع-موضوعات-خانواده-در-دادگاهند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، با اشاره به افزایش سالانه 15 هزار زن جوان مطلقه به جامعه، گفت: برخلاف روانشناسان و مشاوران، برخی وکلا به دنبال پایان یافتن سریع مشکلات خانوادگی در دادگاه هستند.

مطلقه رجعیه ، زوجه حقیقی یا زوجه حکمی ؟ - ارث زن مطلقه - حقوق وظیفه زن مطلقه - سن مطلقه بودن به 16 سال رسیده است - انتقاد یک وکیل دادگستری از عدم حمایت از زنان مطلقه - 12 درصد زنان مطلقه زیر 20 سال هستند - مطلقه رجعیه ، زوجه محسوب می شود - اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی 

 محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) و شورای ملی سرآمدان صیانت از نهاد خانواده، گفت: من در این جلسه هم خوشحالم و هم نگران. خوشحالی از این جهت که کار خوبی انجام شود و نگرانی از این جهت که جلسات متعددی در کشور در این حوزه انجام می‌شود و ممکن است در این موضوع فعالیت شود.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی کشور، معاونت فرهنگی قوه قضائیه، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان و دفتر نمایندگی ولی فقیه، همگی در همین راستا برنامه‌هایی را در دست دارند و تلاش می‌کنند.

حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق - طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا  - طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟

گلزاری افزود: شاید جای دو، سه گروه دیگر در این کمیته علاوه بر روانشناسان، لازم باشد که جامعه‌شناسان، اقتصاددانان و وکلا، هستند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، مشکل ما جامعه‌شناسان این است که به شکل کلیشه‌ای، موضوع را در نظر می‌گیرند و همواره مسئله گذر از سنت، به مدرنتیه را مطرح می‌کنند و اقدام در خور قابل انجام نمی‌دانند، در حالی که در کشورهای دیگر جامعه‌شناسان دست‌ها را بالا نمی‌برند و این موضوعات را اجتناب‌ناپذیر نمی‌دانند.

وی در رابطه با اقتصاددانان نیز گفت: باید از توان اقتصاددانان در این حوزه استفاده کرد؛ چنانچه ما یک استاد ایرانی در دانشگاه‌های میشیگان یافتیم که موضوعات پیش‌رو در حوزه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی را پیش‌بینی می‌کرد و ما باید از این توان در ایران بهره بگیریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در خصوص نقش وکلا در تحکیم خانواده و مباحث مربوط به طلاق‌ ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق )، نیز گفت: برخی از وکلا بر خلاف ما که به دنبال مصالحه هستیم، به دنبال پایان یافتن یک رابطه زوجیت هستند؛ هرچند وکلایی که موضوعات خانوادگی را به سمت مصالحه می‌برند، نیز وجود دارند.

 ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن - طلاق در سایر ادیان - جایگاه کودکان در حقوق موضوعه ایران - حقوق کودکان متولد از روابط غیرقانونی

وی تصریح کرد: سالانه 15 هزار خانم جوان، مطلقه به جامعه اضافه می‌شود و ما مهارت‌های کافی برای ادامه زندگی و برخورد با مشکلات در جامعه را به این افراد آموزش نداده‌ایم و می‌توان گفت؛ در حوزه مدیریت طلاق اقدامی انجام نداده‌ایم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.