×

لایحه شورای حل اختلاف در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار گرفت

لایحه شورای حل اختلاف در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار گرفت

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه شورای حل اختلاف در دو روز آینده در دستورکار اعضای مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد اظهارامیدواری کرد این لایحه پس ازرای آوردن در مجلس شورای اسلامی برای تائید به شورای نگهبان ارسال می‌شود که پس از تائید قابلیت اجرا دارد

لایحه-شورای-حل-اختلاف-در-نوبت-رسیدگی-در-صحن-علنی-مجلس-قرار-گرفت وکیل 

محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه شورای حل اختلاف  در دو روز آینده در دستورکار اعضای مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد اظهارامیدواری کرد: این لایحه پس ازرای آوردن در مجلس شورای اسلامی برای تائید به شورای نگهبان ارسال می‌شود که پس از تائید قابلیت اجرا دارد.

 همه آنچه که باید درباره شوراهای حل اختلاف بدانید از نحوه ارایه دادخواست تا اختلاف در صلاحیت محلی -  نحوه و ضمانت اجرای احکام شوراهای حل اختلاف - شرحی بر آئین نامه شوراهای حل اختلاف - عدم صلاحیت شورای حل اختلاف نسبت یه صدور دستور موقت -  شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش نخست - شوراهای حل اختلاف جایگاهی برای صلح و سازش - بخش دوم و پایانی 

وی افزود: لایحه شورای حل اختلاف ماه ها به دلیل انبوه بودن طرح‌ها و لوایح کمیسیون‌ها و طرح‌های دوفوریتی زیاد در صحن مجلس معطل مانده بود که در نهایت با درخواست رسیدگی به این لایحه براساس اصل 85 قانون اساسی تصویب شد.

وی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه لایحه شورای حل اختلاف مجددا در کمیسیون حقوقی و قضایی تصویب شد و برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: شورای نگهبان باید مصوبه کمیسیون را تایید و پس از تایید آزمایشی اجرایی کردن این لایحه این قانون قابلیت اجرا دارد.

عدم جواز اعاده دادرسی از آراء قطعی شوراهای حل اختلاف - صلاحیت شوراهای حل اختلاف در دعاوی خانوادگی - تجدید نظرخواهی از آراء شوراهای حل اختلاف

اسفنانی تصریح کرد: نقش شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در بین مردم بسیار مثبت و چشمگیر بوده است و با اصلاحی که در قانون صورت گرفته نقش صلح و سازش در جامعه تقویت شده است.

وی همچنین گفت: کارکنان شورای حل اختلاف  حداقل دستمزد تامین اجتماعی را دریافت خواهند کرد که از مهم ترین اقدامات در این مصوبه بوده است.

منبع : کانون وکلای دادگستری استان اصفهان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.