×

ویزای کارشناسان ما برای اعزام به عربستان هنوز صادر نشده است

ویزای کارشناسان ما برای اعزام به عربستان هنوز صادر نشده است

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور گفت به دنبال حادثه منا، به علت نیازی که حس می‌شد، پزشکی قانونی نیز برای حضور در عربستان و کمک به شناسایی اجساد اعلام آمادگی کرد که در این خصوص رایزنی‌های اولیه انجام شد، اما ویزای کارشناسان به عربستان صادر نشد

ویزای-کارشناسان-ما-برای-اعزام-به-عربستان-هنوز-صادر-نشده-است

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) کشور گفت: به دنبال حادثه منا، به علت نیازی که حس می‌شد، پزشکی قانونی نیز برای حضور در عربستان و کمک به شناسایی اجساد اعلام آمادگی کرد که در این خصوص رایزنی‌های اولیه انجام شد، اما ویزای کارشناسان به عربستان صادر نشد.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

 دکتر عبدالرزاق برزگر در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پزشکی قانونی در استان مرکزی، گفت: پزشکی قانونی این استان از نظر خدمات‌دهی جزو استان‌های برتر بوده و شهرستان اراک نیز از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

وی افزود: در شهر اراک با کمک‌های سازمان و مسئولین قضایی و استانی زیرساخت‌های مناسبی در حوزه پزشکی قانونی فراهم شده است.

 تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد - کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد 

برزگر بیان کرد: بخش تشریحی و آزمایشگاهی از لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی شرایط مناسبی دارد، اما مشکل اصلی مربوط به محدودیت نیروی تخصصی است که متاسفانه این مشکل در کل کشور وجود دارد. طی رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت قول‌هایی در این زمینه داده شده است.

قائم‌مقام سازمان پزشکی قانونی کشور این تدابیر را شامل استفاده از نیروهای متخصص در رشته آسیب‌شناسی و افزایش تعداد این نیروها دانست.

برزگر ادامه داد: در این راستا مجوز استخدام نیروها اخذ شده، اما به دلیل سختی کار و پایین بودن مزایا و حقوق، داوطلبین در این حوزه کم هستند. علت کم بودن مزایا نیز مربوط به محدودیت‌های اعتباری است، اما انتظار بر این است که کمک‌های بیشتری برای ایجاد جاذبه در این حوزه و جذب نیرو انجام شود.

وی افزود: سال گذشته 50 نیروی انسانی از طریق آزمون متمرکز جذب این سازمان شدند و امسال نیز مجوز جذب بیش از 100 نفر تنها به عنوان نیروی تخصصی اخذ شده و کارهای مقدماتی آن برای جذب از طریق آزمون سازمان سنجش در حال پیگیری است.

 پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

وی با اشاره به نقش این سازمان در پیگری حادثه منا بیان کرد: حادثه منا به علت بی‌تدبیری و بی‌برنامگی مسئولین عربستانی و عدم توانایی در مدیریت و ساماندهی حادثه روی داد. متولی اصلی این مهم در کشور سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه هستند که تلاش می‌کنند اجساد را به کشور منتقل کنند.

برزگر گفت: به علت نیازی که حس می‌شد، پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) نیز اعلام آمادگی کرد که در این خصوص رایزنی‌های اولیه انجام شد، اما ویزای کارشناسان به عربستان صادر نشد تا در آنجا حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در داخل کشور DNA چند نفر از حجاج وفات یافته در این حادثه که هویت آنها مشکوک بود استخراج و با خانواده‌ها تطابق داده شد. در این راستا 11 مورد از این افراد شناسایی شدند.

برزگر با بیان اینکه هنوز نمونه‌گیری‌های چند خانواده کامل نشده، افزود: امید است با نمونه‌گیری‌های بعدی، سایر مفقودین شناسایی و به داخل کشور فرستاده شوند.

وی اظهار کرد: به طور کلی در مواقع بحران که اجساد تغییر چهره پیدا کرده‌اند پزشکی قانونی نقش اساسی دارد و با بررسی‌های پیکرشناسی و آزمایشگاهی تشخیص هویت را به طور کامل انجام می دهد و هویت جان باختگان را شناسایی می‌کند.

برزگر گفت: بیش از دو هفته از مطرح شدن ویزا گذشته است، اما متأسفانه علیرغم پیگیری‌های انجام شده برای صدور ویزا و قول‌های داده شده هنوز اقدامی نشده و به محض صدور ویزا برای اعزام کارشناسان اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: اجساد حدود 380 نفر در ایران به خانواده‌ها تحویل داده شده‌ و رایزنی‌ها برای شناسایی و بازگرداندن باقی اجساد در حال انجام است تا آخرین موارد نیز به خانواده‌ها تحویل داده شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.