×

پیوندهای فقه و اصول فقه

پیوندهای فقه و اصول فقه

پیوندهای فقه و اصول فقه

پیوندهای-فقه-و-اصول-فقه

29 آذر 1388 ساعت 17:00

بررسی حلقه‌های ارتباط و پیوندهای «فقه» و «اصول فقه» با یکدیگر بر مبنای دیدگاه‌های اندیشه‌ورزان اسلامی در کتابی با عنوان «قواعدی از فقه» نوشته عبدالکریم عبداللهی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، این اثر که در شمار کتاب‌های حوزه فقه و حقوق قرار دارد، مباحث مربوط به فقه را با نگاهی استدلالی و نظری می‌کاورد.

این نوشتار در شمار آثار تخصصی به ارایه اطلاعاتی درباره قواعد فقه به عنوان حلقه وصل دو دانش پر اهمیت فقه و اصول فقه و نقش برجسته‌ آنها در تطبیق قواعد اصولی بر مسایل فقهی و استنباط فروع فقهی بر پایه مبانی شریعت می‌پردازد.
 
همان‌گونه که در بخشی از این کتاب آمده است، چنان که گاه از یک قاعده فقهی صدها مساله فقهی متفرع می‌شود، این واقعیت موجب شده است قواعد فقهی نیز مانند دانش‌های اصول و فقه به مثابه دانشی با اهمیت در برنامه‌های درسی ـ آموزشی مورد توجه قرار گیرند.
 
این کتاب با دسته‌بندی مطالب، منقّح ساختن این قواعد، توجه به دیدگاه‌های فقیهان معاصر همراه با تحلیل، بررسی و انتخاب نظریه مختار در هر زمینه، گزارشی دقیق از قواعد فقهی ارایه می‌دهد.

چاپ اول کتاب «قواعدی از فقه» از سوی موسسه بوستان کتاب در قطع وزیری، جلد شومیز و بهای 67000 ریال روانه بازار کتاب شده است.

خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.