×

وزیران دادگستری ایران و روسیه تفاهم نامه همکاری قضایی امضا کردند

وزیران دادگستری ایران و روسیه تفاهم نامه همکاری قضایی امضا کردند

«مصطفی پورمحمدی» و «الکساندر کونووالو» وزیران دادگستری ایران و روسیه در شهر سن‌پترزبورگ تفاهم‌نامه همکاری قضایی و حقوقی امضاء کردند

وزیران-دادگستری-ایران-و-روسیه-تفاهم-نامه-همکاری-قضایی-امضا-کردند

«مصطفی پورمحمدی» و «الکساندر کونووالو» وزیران دادگستری ایران و روسیه در شهر سن‌پترزبورگ تفاهم‌نامه همکاری قضایی و حقوقی امضاء کردند.

 وزیر دادگستری روسیه در مذاکره با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد انجام شد، گفت: شرکت هیات ایرانی در بالاترین سطح در نشست سن‌پترزبورگ با برنامه ها و پیشنهادهای کاربردی، نشانه اهمیت همکاری های تهران و مسکو در این حوزه است.

وی با مهم خواندن تفاهمنامه قضایی بین دو کشور افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های مورد توافق، امیدواریم روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه قضایی و حقوقی نزدیک‌تر شود.

کونووالو همچنین خواستار استفاده از تجربیات متقابل برای راه اندازی مدارس عالی و دانشگاه های حقوقی و قضایی و همچنین مراکز کارآموزی در این حوزه شد.

وی به تفویض ریاست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد به روسیه توسط سازمان ملل اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیات خوب ایران در مبارزه با فساد و اقدام‌های قضایی مرتبط، بسیار علاقه‌مندیم که دیدگاه‌های تهران در این حوزه را دریافت و به سازمان ملل و دیگر نهادهای مسئول جهانی ارایه کنیم تا بتوان از آن برای تهیه الگوهای جهانی بهره گرفت.

وزیر دادگستری روسیه همچنین از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کنفرانس بین المللی حقوقی که قرار است ماه مه آینده در این کشور برگزار شود، دعوت کرد و گفت: وزیران دادگستری کشورهای سازمان همکاری های شانگهای نیز در پایان کنفرانس حقوقی پیش رو، نشست ویژه‌ای برگزار خواهند کرد که خواستار حضور هیات ایرانی هستیم.

پورمحمدی نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت همکاری‌های قضایی ایران و روسیه گفت: تهران برای تعامل در حوزه‌های مختلف حقوقی و دادگستری با مسکو اهمیت بسیاری قائل است؛ زیرا افزون بر سودمندی برای دو کشور برای منطقه نیز مفید است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فساد اقتصادی و مالی، تروریسم، تجاوز به کشورها جامعه بشری را آزار می دهد همگرایی های بین المللی به ویژه بین ایران و روسیه برای مبارزه با این پدیده ها بسیار مهم است.

پورمحمدی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته مبارزه با فساد را تقویت کرده و اصلاحات لازم را در قوانین گنجانده است و آمادگی دارد در این زمینه با روسیه همکاری کند. تفاهمنامه همکاری امضا شده توسط وزیران دادگستری ایران و روسیه در برگیرنده ارتقای همکاری های حقوقی در بخش‌های دوجانبه و بین المللی و همجنین استفاده از تجربیات متقابل آموزشی در این حوزه است.

وزیر دادگستری ایران به عنوان سخنران اصلی هشتمین نشست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد، دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و گفت: با توجه به رنج جوامع از فساد اقتصادی، سیاسی، تروریسم، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، جامعه جهانی باید برای ریشه کردن این پدیده‌ها متحد و تلاش‌های خود را دو چندان کند.

در نشست یک هفته ای کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد، 170 هیات از کشورهای مختلف در باره عملکرد اعضای این کنوانسیون در قبال تعهدات، نیاز به قوانین جدید، تقویت همکاری های ضد فساد دوجانبه، چند جانبه و منطقه ای، نقشه راه مبارزه با فساد اداری و مالی و همچنین برنامه ریزی برای جلوگیری از گسترش تخلفات فسادآور را بررسی می کنند.

براساس برنامه اعلام شده، هیات جمهوری اسلامی ایران متشکل مقام های دولتی، پارلمانی، قضایی و شخصیت های علمی به سرپرستی پورمحمدی در حاشیه این نشست جهانی با همتایان خود دیدار و مذاکره می کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.