×

افزایش 17 درصدی پرونده جرایم خشن در دادگاه های کیفری

افزایش 17 درصدی پرونده جرایم خشن در دادگاه های کیفری

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته ملی پیشگیری از خشونت از افزایش 17 درصدی پرونده جرایم خشن در دادگاه‌های کیفری خبر داد

افزایش-17-درصدی-پرونده-جرایم-خشن-در-دادگاه-های-کیفری

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته ملی پیشگیری از خشونت از افزایش 17 درصدی پرونده جرایم خشن در دادگاه‌های کیفری خبر داد.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم - گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم 

 قنبرنژاد در نخستین جلسه کمیته ملی پیشگیری از خشونت که با حضور محمدباقر اُلفت معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضایی در محل سالن جلسات این معاونت و با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف در حوزه آسیب‌های اجتماعی در حال برگزاری است، اظهار کرد: یکی از مهمترین مراجع برای رسیدگی به جرایم خشن دادگاه‌های کیفری یک استان‌هاست. در سال 93 حدود 20 هزار و 259 فقره پرونده وارد دادگاه‌های کیفری یک استان شده که این رقم در مقایسه با سال 92، افزایش 17 درصدی را نشان می‌دهد این درحالی است که در سال‌های گذشته افزایش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های کیفری 1، بسیار کم بوده است.

 مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه - جرم شناسی 

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته ملی پیشگیری از خشونت، ضرب و جرح، توهین و تخریب را جزو 10 اتهام نخست کشور طی 5 سال اخیر خواند و گفت: به لحاظ جمعیتی استان‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل و کهکیلویه و بویراحمد طبق معاینات پزشکی قانونی در حوزه نزاع بیشترین آمار نزاع در کشور در سال 93 را داشته اند.

به گفته قنبرنژاد استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی به ترتیب کمترین آمار نزاع در کشور درسال گذشته را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه طبق آمار پزشکی قانونی درسال 93 دو هزار و 300 مورد قتل عمد اتفاق افتاده است، گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمان دارای بیشترین قتل عمد در کشور در سال 93 به نسبت جمعیت خود بوده‌اند.

اصل قانونی بودن جرم و مجازات - فرهنگ سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است

قنبرنژاد با بیان اینکه ایلام، کرمانشاه و کردستان بیشتری میزان خودکشی را در سال گذشته داشته‌اند، افزود: طبق آمارهای موجود 50 درصد خودشکی‌ها به صورت مرسوم حلق‌آویز و پس از آن مسمومیت با سم، مسمومیت دارویی، سوختگی و سلاح گرم دیگر شیوه‌های خودکشی بودند.

نماینده معاونت راهبردی قوه قضاییه در کمیته ملی پیشگیری از خشونت از افزایش 62 درصدی پرونده‌های تخریب از سال 89 تا 93 خبر داد و گفت: در سال 89، 116 هزار و 971 فقره پرونده تخریب تشکیل شده بود که این رقم درسال 93 به 189 هزار و 92 فقره افزایش یافت.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.