×

شناسنامه شخصیتی برای افراد ایجاد شود، بستر اشتغال و ازدواج برای جوانان مهیا شود

شناسنامه شخصیتی برای افراد ایجاد شود، بستر اشتغال و ازدواج برای جوانان مهیا شود

نماینده دادستان کشور با تأکید بر لزوم ایجاد بستر اشتغال و ازدواج برای جوانان با هدف کاهش خشونت در کشور گفت باید برای افراد شناسنامه شخصیتی ایجاد شود

شناسنامه-شخصیتی-برای-افراد-ایجاد-شود،-بستر-اشتغال-و-ازدواج-برای-جوانان-مهیا-شود

نماینده دادستان کشور با تأکید بر لزوم ایجاد بستر اشتغال و ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) برای جوانان با هدف کاهش خشونت در کشور گفت: باید برای افراد شناسنامه شخصیتی ایجاد شود.

سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند 

حسین شهرابی فراهانی روز شنبه در اولین نشست کمیته ملی پیشگیری از خشونت تصریح کرد: قانون آئین دادرسی کیفری یک قانونی علمی است که بیشتر به برخورد علمی با متهم پرداخته است بویژه در ماده 279 قانون آئین دادرسی کیفری، شناسنامه شخصیتی مجرم درنظر گرفته شده است که این، رویکردی به شخصیت فرد است.

شهرابی فراهانی با تاکید بر جالی خالی شناسنامه شخصیتی افراد از دوران طفولیت گفت: متاسفانه براساس قانون تنها برای مجرمان خطرناک این شناسنامه درنظر گرفته شده است و چنانچه در صدد پرداختن به خشونت خانوادگی باشیم، باید پرونده شخصیت از طفولیت و حتی ازدواج ایجاد شود.

 افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج 

نماینده دادستان کل کشور همچنین از آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و رسانه‌ها که درگیر با حقوق انسان‌ها هستند خواست تا پا به میدان بگذارند.

فراهانی با استناد به قانون اساسی که وظیفه پیشگیری را بر عهده قوه قضائیه، دولت و نیروی انتظامی گذاشته است، گفت: قبلا در این حوزه موازی کاری می‌شد که وظیفه معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه این است این فعالیت ها را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: بستر ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) و کار برای جوانان کشور مهیا نیست و وزارت ورزش و جوانان باید درباره کار و ازدواج جوانان تلاش کند و دادستانی کل کشور نیز برای برداشت قدمی در این مورد و پیشگیری از خشونت آمادگی تام و کامل دارد تا قبل از اینکه جرم به دست ما و دادسراها برسد، همانجا حل شود.

نماینده دادستان کل کشور همچنین خواستار استفاده از ظرفیت نهادهای مردم نهاد و خیرین شد و گفت: خیرین مدرسه ساز را به سمت پیشگیری از جرم هدایت کنیم تا در این زمینه حتی در قالب محلی و خانوادگی هزینه کنند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.