×

حذف ثبت دستی اسناد در دفترخانه ها

حذف ثبت دستی اسناد در دفترخانه ها

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت با توجه به اینکه به زودی تمام مراحل ثبت اسناد در دفترخانه ها الکترونیکی می شود، صدور امضای الکترونیکی برای تمام شهروندان و بنگاه‌ها و موسسات و شرکت‎ها الزامی شد

حذف-ثبت-دستی-اسناد-در-دفترخانه-ها

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: با توجه به اینکه به زودی تمام مراحل ثبت اسناد در دفترخانه ها الکترونیکی می شود، صدور امضای الکترونیکی برای تمام شهروندان و بنگاه‌ها و موسسات و شرکت‎ها الزامی شد.

به گزارش مهر محمدرضا دشتی اردکانی در مورد اینکه چرا هنوز دفاتر بزرگ سندنویسی در دفترخانه ها جمع آوری نشده است، گفت: منتظر هستیم آیین نامه قانون کاداستر ابلاغ شود. البته ما 15 دفتر را در تهران پایلوت کردیم تا به صورت آزمایشی نوشتن دستی اسناد در دفترخانه ها حذف و تمامی مراحل ثبت اسناد الکترونیکی انجام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای ثبت الکترونیکی دفاتر قبلی که مکتوب بوده دارید، گفت: باید تمام این دفاتر اسکن شود تا اطلاعات کاداستر و املاک تبدیل به بانک شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به اینکه آیا صدور امضای الکترونیک برای شهروندان الزامی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است فعلا 15 دفترخانه به صورت تمام الکترونیک کار ثبت سند را انجام دهند، قطعا تا پایان سال این اقدام فراگیر می شود و لازم است شهروندان صاحب امضای الکترونیک باشند. مبلغ صدور این امضا 35 هزار تومان بوده و 2 هزار دفتر اسناد رسمی توانایی صدور گواهی امضا و اعطای «توکن» را دارند.

دشتی گفت: شهروندان با در دست داشتن کارت ملی می توانند در مدت 5 دقیقه صاحب گواهی امضا شوند و موسسات و شرکت ها و فروشگاه ها هم می توانند با داشتن مجوز و پروانه کسب اقدام کنند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.