×

در قانون پیش فروش ساختمان فکری برای املاک قولنامه ای نشده است

در قانون پیش فروش ساختمان فکری برای املاک قولنامه ای نشده است

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت متاسفانه در قانون پیش‌فروش ساختمان فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است و این خلاء می‌تواند نقطه ضعف این قانون باشد

در-قانون-پیش-فروش-ساختمان-فکری-برای-املاک-قولنامه-ای-نشده-است وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: متاسفانه در قانون پیش‌فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است و این خلاء می‌تواند نقطه ضعف این قانون باشد.

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد - آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان - آئین نامه اجرائی پیش فروش ساختمان - کلاهبرداری از طریق پیش فروش ساختمان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه - کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فروش آپارتمان - آیین نامه پیش فروش ساختمان چه می گوید ؟ 

حاجی رضا شاکرمی در همایش آغاز اجرای قانون پیش فروش آپارتمان، اظهار کرد: قانون پیش‌فروش آپارتمان یکی از قوانین بسیار خوب است که پس از انقلاب تصویب شده و بسیاری از مشکلات افراد در بحث پیش فروش آپارتمان را رفع می‌کند.

وی افزود: اجرای این قانون کمک شایانی به پیش فروش آپارتمان ها می‌کند به گونه‌ای که از تخلفاتی چون فروش به چند شخص - که از شایع‌ترین تخلفات در پیش فروش آپارتمان است - عدم اقدام برای تکمیل پس از پیش فروش و یا عدم تفکیک سند پس از دریافت پایان کار دیگر خبری نیست که این مهم ازدحام تخلفات و مراجعات متعدد به دادگستری را به میزان قابل توجهی کم می‌کند.

لایحه پیش فروش ساختمان - بررسی قانون پیش فروش ساختمان - تصویب آیین نامه ای در مورد پیش فروش ساختمان ها و آپارتمان ها - ضوابط پیش فروش ساختمان تعیین شد - نکات مثبت قانون پیش فروش ساختمان از زبان مسئولان کانون سردفتران 

این مقام مسئول کاهش جرم و و ناهنجاری‌های جامعه را محصول عملکرد دستگاه‌های زیادی دانست و اظهار کرد: برای اجرای این قانون دستگاه‌های زیادی از جمله دستگاه قضایی، راه و شهرسازی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، کانون سردفتران، ثبت اسناد، دانشگاه و اتاق اصناف و ... نقش دارند و بخشی از بار مسئولیت را بر عهده دارند.

شاکرمی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون وظایف دستگاه‌ها پیش بینی شده، یادآورشد: در این رابطه شرایطی فراهم می‌شود تا از این کلاهبرداری ها پیشگیری و حقوق مردم تثبیت شود.

دادستان کرج همچنین با بیان اینکه برای افراد خاطی در این حوزه ضمانت اجرای کیفری پیش بینی شده، تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و شیوه اجرای قانون بسیار مهم است؛ زیرا هماهنگی بین دستگاه ها باعث اجرای صحیح آن می‌شود.

پیش فروش ساختمان بدون سند رسمی جرم است - همه آنچه که لازم است درباره ی پیش فروش ساختمان بدانید 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت و ساز املاک قولنامه ای اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق البرز 70 درصد املاک سند ندارند و غیرمجاز ساخته می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان گفت: متاسفانه در این قانون فکری برای املاک قولنامه‌ای نشده است و این خلاء می‌تواند نقطه ضعف این قانون باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.