×

قوه قضاییه به موضوع سلامت رانندگان ورود کند

قوه قضاییه به موضوع سلامت رانندگان ورود کند

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت برای افزایش کیفیت و نگاه ویژه به سلامت رانندگان، انتظار داریم که قوه قضائیه نیز به موضوع سلامت رانندگان ورود کند

قوه-قضاییه-به-موضوع-سلامت-رانندگان-ورود-کند وکیل 

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای افزایش کیفیت و نگاه ویژه به سلامت رانندگان، انتظار داریم که قوه قضائیه نیز به موضوع سلامت رانندگان ورود کند.

تبعات حقوقی فرار از صحنه تصادف - از صحنه تصادف فرار نکنید - تصادف منجر به قتل توسط راننده بدون گواهینامه - روند قانونی رسیدگی به تصادف منجر به جرح - پس از تصادف چه باید کرد ؟ - ابعاد قتل غیرعمد در جرایم رانندگی - سیر قضایی رسیدگی به حادثه رانندگی منجر به مرگ -  بحثی درباره آثار حقوقی حوادث رانندگی - بررسی حقوقی مسئولیت ناشی از حوادث رانندگی 

 خسرو صادق نیت روز سه شنبه طی سخنانی در کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: از آنجا که برای پیشگیری از تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) و کاهش تلفات ناشی از آن نگاه جدی باید به سلامت شود ورود قوه قضائیه در این زمینه می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه اگرچه طرح معاینه ویژه رانندگان برگرفته از کشورهای انگلیس و آمریکا است، اما باید تخصصی تر شود، تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری وزارت راه و شهرسازی طرح معاینه ویژه رانندگان در حال انجام است و سالانه 500 تا 600 هزار نفر از رانندگان مورد معاینه قرار می گیرد اما لازم است این معاینات تخصصی تر شود.

بررسی جرایم مربوط به حوادث رانندگی و تسهیلات بیمه شخص ثالث - کمک به مصدوم ، شاه کلید کاهش مجازات - زوایای حقوقی قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی - سیر رسیدگی به جرایم ناشی از  تصادفات رانندگی - ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی ، مرگ نیمی از فوتی ها در محل حادثه - تقصیر در حوادث رانندگی 

وی ادامه داد: کنون 100 مرکز در سراسر کشور پروتکل خاص معاینات برای رانندگان را انجام می دهند تا اگر بیماری هایی روی تصادف (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) تاثیر می گذارد مورد ارزیابی قرار گیرد.

صادق نیت افزود: اما باید رانندگانی که تصادف منجر به فوت یا جرح را دارند، بیشتر مورد برسی قرار گیرند و معاینات تخصصی تری از آنها گرفته شود تا از برخی مشکلات ناشی از تصادفات نیز کاسته شود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه درصد بالایی از تصادفات بخاطر خواب آلودگی رانندگان است، گفت: بسیاری از رانندگان بیماری های اعصاب و روان، تشنج و حتی بیماری های قلبی و عروقی دارند اما از بیماری خود اطلاعی ندارند به همین منظور باید این افراد بیشتر مورد بررسی و معاینه قرار گیرند.

وی دومین عامل مرگ و میر در کشورمان پس از بیماری های قلبی و عروقی را تصادفات عنوان کرد و گفت: افزایش بودجه برای انجام معاینات تخصصی تر رانندگان می تواند در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار باشد.

معرفی کتابی درباره مسئولیت مدنی حوادث رانندگی - تبعات کیفری صدمه غیرعمدی حوادث رانندگی - دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟ - قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

** فوت بیش از 9 هزار نفر در 6 ماه نخست سال جاری

مدیرکل امور آموزشی و همکاری های علمی سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در این نشست به فوت 9 هزار و هفت نفر ناشی از تصادفات رانندگی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 3،2 درصد کاهش داشته است.

جابر قره داغی افزود: اگر آمار به همین شیوه پیش برود آمار فوتی های تصادفات در کشور تا پایان سال به 18 هزار نفر افزایش می یابد و متاسفانه آمار مصدومان در تصادفات رانندگی در کشور نیز 166 هزار و 926 نفر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار دهم درصد رشد داشته است.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد  - جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد 

به گفته وی، 119 هزار نفر از مصدومان ناشی از تصادفات (مقالات مرتبط تصادف - سوالات مرتبط تصادف) رانندگی در کشور مرد و 6 هزار و 800 نفر از فوتی ها نیز مرد هستند.
کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز سه شنبه در محل این معاونت با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی برگزار شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.