×

دختران سرخورده شده اند

دختران سرخورده شده اند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت بسیاری از دختران به دلیل نبود فرصت های اشتغال تنها راه پیش رویشان ادامه تحصیل است و ما باید قدرت مواجهه با سرخوردگی ناشی از پاسخ ندادن به این انتظار دختران را بیابیم

دختران-سرخورده-شده-اند وکیل 

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بسیاری از دختران به دلیل نبود فرصت های اشتغال تنها راه پیش رویشان ادامه تحصیل است و ما باید قدرت مواجهه با سرخوردگی ناشی از پاسخ ندادن به این انتظار دختران را بیابیم.

سن ازدواج ، شرایط نکاح ، اقسام نکاح - بررسی میزان تمایل به ازدواج در دختران و پسران - ازدواج در ایران و فرانسه - ازدواج سفید یا سیاه زیستن

شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به مهاجرت مردان در روستاها، در ایران با پدیده دختران بازمانده از ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) مواجه هستیم که این موضوع نیز بر مشکلات دختران افزوده است و باید این موضوع از سوی مسئولان ذیربط پیگیری شود.

وی با بیان اینکه ازدواج در مناطق روستایی کمتر شده است، افزود: مهاجرت گسترده به شهرها یک پدیده جهانی است اما در ایران یک معضلی وجود دارد که پسران و مردان به دنبال کار به شهرها می آیند و تقریبا اکثر آنها دیگر برنمی گردند و دختران نیز علاوه بر نبود فرصت های ازدواج، حتی فرصت اشتغال نیز ندارند.

 افزایش سن ازدواج ، فقر فرهنگی یا فقر اقتصادی  ؟ -  آیا می دانید سن ازدواج چه سنی است ؟ - اثر قوانین حقوقی ازدواج چه می دانید؟

وی تصریح کرد: البته پسرهایی که برای کار و تحصیل به شهر می روند، دیگر رغبتی برای حضور در روستای محل زندگی خود ندارند و به همین منظور مذاکراتی با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته ایم تا بتوانیم بخشی از مشکلات این دختران بازمانده از ازدواج را حل کنیم.

مولاوردی با بیان اینکه آمار دقیقی از دختران بازمانده از ازدواج در کشور نداریم، گفت: ما وظیفه داریم این مسائل و معضلات را شناسایی کنیم و آنچه که نیازمند اقدام فوری است را پیگیری کنیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه حساسیت سازی و شناسایی ظرفیت دستگاههای اجرایی را از دیگر وظایف این معاونت عنوان کرد و افزود: از این طریق برنامه های مشترکی می توانیم با کمیته امداد و معاونت توسعه نیروی انسانی و مناطق محروم ریاست جمهوری داشته باشیم تا مشکل این افراد مورد ارزیابی قرار گیرد و پس از آن چاره اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود دختران بازمانده از ازدواج در کشور به این معنا نیست که رغبت یا گرایش به ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج )در آنها وجود ندارد بلکه باید زیرساخت ها مثل اشتغال و مسکن جوانان فراهم شود، تا آنان نیز تن به ازدواج دهند و کشور نیز به طور قطع از این وضعیت خارج خواهد شد.

مولاوردی ادامه داد: در صورتی که کشور از وضعیت رکود اقتصادی خارج شود، به مرور زمان بسیاری از مشکلات برای تامین زیرساخت های موردنیاز ازدواج جوانان نیز حل می شود.

وی تاثیر رسانه ها در ترویج و ترغیب جوانان به امر ازدواج را خیلی بسیار موثر دانست و گفت: اما باید زیرساخت ها به موازات ایفای نقش که دستگاههای اجرایی در این امر مهم فراهم شود.

 تنها راه پیش روی دختران به دلیل نبود فرصت شغلی ادامه تحصیل است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در زمینه آموزش و تحصیل دختران، اکنون دختران تحصیلکرده بسیاری آماده اشتغال و خدمت به جامعه هستند اما به دلیل نبود فرصت های اشتغال تنها راه پیش روی آنها ادامه تحصیل است و ما باید جوابگوی سرخوردگی ناشی از پاسخ ندادن به این انتظار باشیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون شاهد افسردگی در دختران به علت های مختلف و مهمتر از همه بیکاری هستیم که موجب گرایش آنها به سوی اعتیاد شده است.

بررسی بالا بودن سن زنان نسبت به مردان در ازدواج - ازدواج ناموفق به قلب آسیب می زند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دختران روستایی اغلب تحصیلکرده هستند و دختران بازمانده از تحصیل نیز شناسایی شده اند و ما پیگیر امر تحصیل آنها از طریق دستگاه های مرتبط هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت بیشتر مسئولان اجرایی کشور و متولیان امر بتوانیم با ایجاد زیرساخت های مهم اقتصادی، زمینه ها را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم تا دیگر شاهد معضل و مشکل اساسی در حوزه ازدواج در کشور نباشیم.

براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، طی 6 ماهه نخست امسال 368 هزار و 205 واقعه ازدواج ( مقالات مرتبط با ازدواج - سوالات مرتبط با ازدواج ) در کشور به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2،7 درصد افزایش دارد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.