×

رونمایی از سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی به زودی

رونمایی از سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی به زودی

رییس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رونمایی قریب‌الوقوع از سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات ابراز امیدواری کرد که سازمان بازرسی بتواند از طریق این سامانه پاسخگویی صریح و کم‌هزینه به شکایات مردمی را فراهم کند

رونمایی-از-سامانه-جدید-ملی-رسیدگی-به-شکایات-سازمان-بازرسی-به-زودی

رییس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رونمایی قریب‌الوقوع از سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات ابراز امیدواری کرد که سازمان بازرسی بتواند از طریق این سامانه پاسخگویی صریح و کم‌هزینه به شکایات مردمی را فراهم کند.

لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بازرسی کل کشور - قانون راجع به مقررات اداری و استخدامی سازمان بازرسی کل کشور - صلاحیت قانونی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص نظارت نسبت به مصوبات شوراهای اسلامی 

 محمدرضا اتفاق کهنمویی رئیس مرکز ملی رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور در مراسم اختتامیه نخستین سمینار آموزشی مشترک ایران و دانمارک با موضوع «مدیریت موثر رسیدگی به شکایات مردمی» با اشاره به تاریخچه تاسیس این مرکز گفت: در سال 75 سازمان بازرسی کل کشور با توجه به اهمیت کسب اطلاع و البته پاسخگویی به شکایات مردمی با شماره تلفن 136، ستاد خبری سازمان بازرسی را تشکیل داده است.

وی افزود: بعدها در سال 84 با توجه به ضرورت‌های ارتقای ارتباطی، با تجهیز کردن و مدرن کردن زیرساخت‌های ارتباطی سازمان مرکز 136 افتتاح شد و نقطه تماس مردم با سازمان بازرسی کل کشور بوده است.

سازمان بازرسی کل کشور مجاز به بازرسی از سازمان تعزیرات حکومتی است - قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور - سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد 

رییس مرکز ملی رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: برای ایفای مؤثر مأموریت‌های سازمان بازرسی کل کشور در سال 91 با توجه به تغییرات ساختاری که در تشکیلات سازمان بازرسی صورت پذیرفته، مرکز رسیدگی به شکایات مردمی تاسیس و انجام‌وظیفه می‌کند که ماهیت ماموریتی وسیع‌تر و نافذتر از گذشته دارد.

وی بیان کرد: در سال 88 سامانه ملی رسیدگی به شکایات مردمی که یک زیرساخت الکترونیکی مدرن است ایجاد می‌شود که در طول چند سال اخیر مرتباً و مستمراً با هدف بهبود فرایندها مورد بازنگری قرار گرفته و در سال جاری نسخه جدید با یکسری بازنگری‌های کلی در فرایندهای آن، مراحل آزمایش و تست را به پایان رسانده و آماده هستیم در ماه جاری یا ابتدای ماه آینده رونمایی کنیم و سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات با کارکردهای جدید و مؤثرتر در اختیار ملت ایران قرار بگیرد.

کهنمویی در ادامه با اشاره به جزییات سامانه جدید ملی رسیدگی به شکایات گفت: این سامانه در گستره ملی در تمام نقاط جغرافیای جمهوری اسلامی ایران و در عموم دستگاه‌های اجرایی، ملی، استانی و منطقه‌ای نقطه ارتباطی دارد.

وی اظهار کرد: امروز بیش از 10 هزار نقطه ارتباطی این سامانه با دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و از طریق این سامانه می‌توانیم شکایات مردمی از دستگاه‌ها را دریافت و پاسخ دستگاه‌ها را مطالبه کنیم. این فرصت خوبی در اختیار سازمان بازرسی کل کشور است که با توجه به ظرفیت‌ها و ماموریت‌های قانونی تکلیف شده، بتواند از طریق یک نظارت راهبردی الکترونیک پاسخگوی صریح و کم‌هزینه به شکایات مردمی را فراهم کند.

قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1360 و اصلاحیه آن مصوب 1375 

نخستین سمینار آموزشی مشترک ایران و کانادا با موضوع «مدیریت موثر رسیدگی به شکایات مردمی» با حضور هیدی کلاوز معاون رییس آمبودزمان دانمارک و سربازرسان، بازرسان و مدیران کل استان‌های سازمان بازرسی کل کشور از روز گذشته در محل سازمان بازرسی در حال برگزاری است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.