×

بازگشت 12 زندانی ایرانی از زتدانی های آذربایجان

بازگشت 12 زندانی ایرانی از زتدانی های آذربایجان

12 زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به کشور بازگشتند

بازگشت-12-زندانی-ایرانی-از-زتدانی-های-آذربایجان

12 زندانی ایرانی محبوس در زندان‌های جمهوری آذربایجان به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن پاک‌آئین سفیر کشورمان در باکو در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: بعدازظهر شنبه در چارچوب موافقتنامه تبادل زندانیان بین ایران و جمهوری آذربایجان، 12 نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های باکو از جمله یک زن، به مراجع قضایی کشورمان تحویل داده‌ شدند.

این زندانیان در مرز آستارا تحویل و بلافاصله توسط یک دستگاه مینی‌بوس به اردوگاه حویق در حدفاصل شهر آستارا و تالش منتقل شدند تا پس از طی مراحل قرنطینه بهداشتی و سلامت برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع امنیتی و قضایی مرتبط شوند.

این زندانیان با حضور ناصر وطن مسئول امور کنسولی ایران در جمهوری آذربایجان، رئیس دادگستری آستارا، فرمانده انتظامی و مرزبانی، معاون زندان آستارا و جمعی از مسئولان مربوطه مبادله شدند.

در خصوص انتقال زندانیان ایرانی با توجه به وجود موافقتنامه تبادل زندانیان بین دو کشور و روابط دوستانه فی‌مابین، در هجده ماه گذشته حدود 100 نفر از زندانیان ایرانی در جمهوری آذربایجان به کشور انتقال داده شده‌اند.

پاک‌آئین افزوده است: در حال حاضر 120 زندانی ایرانی و 50 نفر بازداشتی که در انتطار صدور حکم هستند، در جمهوری آذربایجان حضور دارند که اکثر آن‌ها به خاطر قاچاق مواد مخدر، زندانی هستند و هموطنان ما باید بدانند که این کشور در خصوص مواد مخدر مقررات سنگینی دارد. در عین حال با وزارت دادگستری و دستگاه قضایی جمهوری آذربایجان در حال مذاکره مستمر هستیم تا بتوانیم جمع دیگری از زندانیان ایرانی را به ایران انتقال دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.