×

شورای نگهبان حوادث ناگوار نیجریه را محکوم کرد

شورای نگهبان حوادث ناگوار نیجریه را محکوم کرد

شورای نگهبان در بیانیه‌ای حوادث ناگوار نیجریه را محکوم کرد و از نهادهای مسوول رسیدگی به این جنایات و مجازات عاملان آن را خواستار شد

شورای-نگهبان-حوادث-ناگوار-نیجریه-را-محکوم-کرد

شورای نگهبان در بیانیه‌ای حوادث ناگوار نیجریه را محکوم کرد و از نهادهای مسوول رسیدگی به این جنایات و مجازات عاملان آن را خواستار شد.

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حوادث ناگوار در کشور نیجریه و حملات ددمنشانه گروهی مسلح به مردم مسلمان در مراسم روز اربعین و تعرض به بیت شریف شیخ ابراهیم زاکزاکی و کشتار جمعی از مسلمانان این کشور موجب تأثر و تألم شد. در پشت پرده این حملات که متأسفانه مشابه آن سال گذشته در مراسم روز قدس اتفاق افتاد، دست گروه‌های تکفیری وابسته به رژیم‌های مرتجع منطقه و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی آشکارا دیده می‌شود.

شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مسلمانان این کشور و همه مسلمانان جهان، از نهادهای بین‌المللی و مدعی حقوق بشر و نیز دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهد با حساسیت کامل به وظیفه خود در قبال جان و مال مسلمانان اهتمام داشته باشند و دولت نیجریه را به انجام تکالیف خود در قبال تأمین امنیت شهروندان، مخصوصا رهبران اسلامی این کشور الزام کنند و اقدامات لازم برای مجازات سریع و قاطع عاملان این جنایت بزرگ را انجام دهند.»

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.