×

بخشی از امنیت جامعه مرهون عملکرد زندان هاست

بخشی از امنیت جامعه مرهون عملکرد زندان هاست

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه زندان ویترینی از جامعه است، گفت یکی از وظایف اصلی ما این است که شرایطی را به وجود آوریم که زندانی پس از آزادی دوباره به زندان برنگردد

بخشی-از-امنیت-جامعه-مرهون-عملکرد-زندان-هاست وکیل 

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه زندان ویترینی از جامعه است، گفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که شرایطی را به وجود آوریم که زندانی پس از آزادی دوباره به زندان برنگردد.

، سیدحمیدحسینی در همایش مشترک اداره کل زندانها و کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه بخشی از امنیت جامعه مرهون عملکرد زندانهاست اظهار کرد: ارائه خدمات حفاظتی برای تامین امنیت داخل و خارج زندان، اصلاح و تربیت زندانیان، کار قضایی و پیگیری پرونده زندانیان و کارهای حمایتی از جمله وظایف زندان است.

وی زندان را ویترینی از جامعه دانست و افزود: پس از انقلاب اسلامی کارهای خوبی انجام گرفته و بخش مثبت زیادی در جامعه به وجود آمده است، اما نمی توان بخش منفی را نادیده گرفت و باید برای رفع آن اقدام موثری انجام داد.

حسینی ادامه داد: نگهداری زندانیان با جرایم خاص و متفاوت توسط زندانبان ظرفیت خاصی می طلبد و نحوه برخورد با زندانیان در راستای حفظ و نظم زندان تابع قوانین سازمانی است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ما این است که شرایطی را به وجود آوریم که زندانی پس از آزادی دوباره به زندان برنگردد و در این راستا بتوانیم هزینه های ملی را کاهش دهیم.

مدیرکل زندان‌های گیلان خاطرنشان کرد: جرم و جرایم یکی از علل افزایش فقر در جامعه محسوب می شود و در حقیقت با زندانی شدن سرپرست خانواده اعضای خانواده نیز با او زندانی می شوند و خانواده که نقشی در جرم ندارند به فقر گرفتار می شوند.

حسینی یادآور شد: به دلیل محکومیت‌هایی که به هر دلیل اتفاق افتاده است نباید خانواده زندانی در تگنا باشد؛ چرا که بی توجهی به خانواده زندانی خود زمینه‌ساز ایجاد بسترهای بزهکاری در جامعه می شود.

مدیرکل زندان‌های گیلان با بیان اینکه حدود 65 درصد زندانیان متاهل هستند گفت: بیش از 70 درصد از محکومان دارای مدرک زیر دیپلم هستند.

حسینی اضافه کرد: حدود 70 درصد زندانیان درآمدی ندارند و فاقد شغل مناسب هستند و بر این اساس با زندانی شدن بیشترین مجازات متوجه خانواده زندانی می شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.