×

نیاز به اطلاع رسانی به خواص داریم، دفاتر از دفترخانه ها حذف می شوند

نیاز به اطلاع رسانی به خواص داریم، دفاتر از دفترخانه ها حذف می شوند

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت ‌ ما با عموم مردم مشکلی نداریم، مسئولان باید به یک فهم درست از آثار و خدمات دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اهمیت آن برسند

نیاز-به-اطلاع-رسانی-به-خواص-داریم،-دفاتر-از-دفترخانه-ها-حذف-می-شوند وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:‌ ما با عموم مردم مشکلی نداریم، مسئولان باید به یک فهم درست از آثار و خدمات دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اهمیت آن برسند.

احمد تویسرکانی در گردهمایی سردفتران و دفتریاران استان تهران که شب گذشته به مناسبت روز سند رسمی برگزار شده بود، اظهار کرد: کشور برای اینکه بتواند نیازهای مردم را پاسخ دهد، نیازمند آسیب‌شناسی و بازخوانی در حوزه‌های مختلف بود و خوشبختانه در این راستا، حوزه سردفتری و ثبت اسناد، پیشگام بودند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: شاید در مقاطعی، خدمات ثبتی به لحاظ اینکه گرفتار یک وضعیت سنتی بود، دچار ابهامات و تردیدهایی شد مبنی بر اینکه این خدمات چه میزان می‌تواند در جامعه تاثیر داشته باشد؟

تویسرکانی افزود: در ابتدای ورودم به سازمان ثبت اسناد و املاک به این نتیجه رسیدیم که اگر اقدامات، رویه‌ها و شیوه‌ها به همین منوال باشد، قطعاً نمی‌توانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم. خوشبختانه با حمایت، مشارکت و همراهی سردفتران در رویه‌ها و شیوه‌ها بازنگری صورت گرفت و امروز آثار این اقدامات و برکاتش در جامعه ساری و جاری است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه ما نیازمند شفاف‌سازی، تسریع و دقت در امور و ارائه خدمات با هزینه کم هستیم، گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما، قیمت تمام شده خدمات در بخش‌های مختلف بالاست و بسیاری از هزینه‌ها، پنهان است. به طور قطع طبیعی است که اگر فعالیت‌ها، انرژی و توان ما متناسب با نتیجه نباشد، باید آسیب‌شناسی کنیم.

تویسرکانی گفت: در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش‌های مختلف، گرفتار مشکلات و ایرادات فراوان بودیم. به عنوان مثال در حوزه استفاده از کاغذ و اوراق بهادار مشکلات فراوان داشتیم. امروز در همین رهگذر چند ساله ده‌ها میلیون مکاتبه کاغذی حذف شده است. تبادل اطلاعات به صورت کاغذی مواجه با جعل‌ ها و خطاهای بسیاری بود، اما امروز همه مکاتبات به صورت برخط انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بسیاری از اقداماتی که در گذشته با مراجعه حضوری انجام می‌شد، امروز بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی، قابل انجام است. امروز این اطمینان در مردم ایجاد شده که با مراجعه به بانک‌ها، سند صادره را اعتبارسنجی می‌کنند.

تویسرکانی یادآور شد: در حوزه ثبت شرکت‌ها و موسسات با وضعیت بسیار نابسامانی مواجه بودیم، اما امروز با اصلاح فرایند‌ها سازمان ثبت را به شدت در راستای ارتقای سلامت اداری کمک کرده و توانستیم با اصلاح رویه‌ها، بسیاری از هزینه‌های پنهان را کاهش دهیم.

به گفته تویسرکانی بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی نهادهای بین‌المللی و داخلی در بین دستگاه‌های موثر در بهبود فضای کسب و کار، سازمان ثبت مقام نخست را داشته است.

وی ادامه داد: ما در حوزه خدمات‌دهی، نیازمند پاسخگویی بروز و انطباق خود متناسب با نیازهای جامعه هستیم. fه طور قطع اگر از نیازهای جامعه عقب بمانیم، دچار مشکل می‌شویم. اگر امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی و ضرورت تمسک به آن، تاکید می‌کنند، قطعاً این مساله نیازمند آسیب‌شناسی در همه حوزه‌هاست.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه نظام ثبتی اگر به نیازهای مردم پاسخ نمی‌داد، نمی‌توانست دوام داشته باشد گفت: همه خدمات ما باید در راستای افزایش اعتماد عمومی مردم به نهاد سردفتری باشد و روز به روز به ظرفیت‌های این نهاد افزوده شود. اگر پویایی، همکاری و همراهی با مردم داشته باشیم، روز به روز می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و افزایش دهیم.

تویسرکانی اقدامات انجام شده در حوزه سردفتری را قطعات متعدد از یک پازل خواند وی افزود: یکی از اقداماتی که ان شاء الله به سرعت اجرا می‌شود، حذف دفاتر از دفترخانه‌ها و آرشیو کردن سوابق دفاتر است و این اقدام مهم نیاز به همت جدی‌تر و همراهی شما دارد.

وی با بیان اینکه ما امروز نیاز به اطلاع رسانی به خواص داریم افزود: ما با عموم مردم مشکلی نداریم بلکه باید مسئولان به یک فهم درست از آثار و خدمات دفاتر و اهمیت آن برسند. اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، نیازمند شفاف‌سازی در حوزه اقتصادی هستیم و مهمترین امر در این مسیر، تقویت ثبت رسمی است؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند 66 و 67 سیاست‌های ابلاغی برای تنظیم برنامه ششم توسعه به آن اشاره کردند و دستور دادند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.