×

تحصیل 1000 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای مرکز

تحصیل 1000 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای مرکز

رییس دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز از تحصیل یک هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه خبر داد

تحصیل-1000-دانشجو-در-دانشگاه-علمی-کاربردی-کانون-وکلای-مرکز وکیل 

رییس دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز از تحصیل یک هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه خبر داد.

 کامران آقایی در نشست «حقوق دفاعی وکیل در فرآیند دادرسی کیفری» که از سوی تشکل علمی وکلا در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مکان هایی که بسیار مظلوم واقع شده دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلاست.

وی ادامه داد: زمانی که وارد دانشگاه شدم دانشجویانی داشتیم که در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل بودند، خوشبختانه با رایزنی هایی که انجام شد توانستیم دانشجویانی را در مقطع کارشناسی داشته باشیم و در حال حاضر تعداد دانشجویان ما در مقاطع کاردانی و کارشناسی حدود 1000 نفر است. ممکن است این سئوال مطرح شود که چه ضرورتی دارد که کانون وکلا به عنوان یک نهاد صنفی دانشگاه داشته باشد که باید پاسخ دهم در تمام کشورهای دنیا یک مرکز علمی وابسته به کانون وکلا وجود دارد.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری 750 میلیون تومان بودجه در اختیار دارد که فکر می‌کنم این مبلغ از مرز یک میلیارد تومان هم بگذرد. از حدود دو سال و نیم پیش که وارد دانشگاه علمی کابردی کانون شدم این مرکز سیستم اداری کاملی نداشت و بعضا با گلایه های استادان مواجه بودیم که سعی کردیم این مسایل را کم کم حل و فصل کنیم و در حال حاضر نظام اداری مرکز مشخص شده و تمام شرح وظایفش نیز تدوین شده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: حدود یک سال و اندی پیش ما با یک مشکل بزرگ اداری برخورد کردیم و آن این بود که مطرح شد مرکز علمی کاربردی کانون وکلا زیرمجموعه قوه قضاییه است. ما نیز مقاومت کردیم و با توجه به اینکه در دانشگاه علمی کاربردی تعریفی برای مرکز مستقل وجود نداشت مطرح شد که باید رییس مرکز علمی کاربردی کانون را قوه قضاییه تعیین کند و ... که با مقاومت ما و رایزنی در وزارت علوم و ملاقات با وزیر علوم بالاخره مجموعه وزارت علوم اعلام کرد که مرکز علمی کابردی کانون وکلا باید مستقل باشد و ارتباطی به قوه قضاییه ندارد.

آقایی اضافه کرد: در دو سه روز اخیر برای نمونه با رایزنی هایی که انجام شده، دوره کارشناسی را که ترم گذشته از ما گرفتند توانستیم مجددا برقرار کنیم. خوشبختانه رشته وکالت را که طراحی کرده بودیم اخیرا مجددا موضوعش مطرح شده و امیدوارم که در ترم آینده بتوانیم رشته وکالت را در مرکز علمی کاربردی دایر کنیم.

آقایی یادآور شد: سعی داریم مراکز علمی کاربردی را در کانون ها تاسیس کنیم که در حال حاضر 10 کانون بزرگ موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 5 هزار نفر را آموزش دادیم و مشهورترین دوره های تخصصی که هر سه ماه یک‌بار در مرکز برگزار می‌شد با استقبال روزافزون روبرو بود، گفت: اکنون در حال طراحی رشته های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد هستیم و امیدواریم که این رشته را نیز به منصه ظهور برسانیم.

وی یادآور شد: برخی از سازمان ها و وزارتخانه ها صحبت کردند که درصدد هستند نیروهای خودشان را در بخش حقوقی آموزش دهند و ما نیز اعلام آمادگی کردیم و آن را پذیرفتیم.

آقایی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت های بی دریغ، دانشگاه کانون وکلا به معتبرین نهاد حقوقی تبدیل شود؛ زیرا امکانات زیادی دارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.