×

لزوم فرهنگ سازی برای ترویج مجازات های جایگزین حبس

لزوم فرهنگ سازی برای ترویج مجازات های جایگزین حبس

رییس سازمان زندان‌ها فرهنگ‌سازی را پیش زمینه توسعه استفاده از مجازات جایگزین زندان و حبس‌زدایی عنوان کرد و گفت باید برای آگاهی جامعه در این خصوص تلاش کافی صورت بگیرد تا استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یک روش و مجازات مناسب تلقی شود

لزوم-فرهنگ-سازی-برای-ترویج-مجازات-های-جایگزین-حبس

رییس سازمان زندان‌ها فرهنگ‌سازی را پیش زمینه توسعه استفاده از مجازات جایگزین زندان و حبس‌زدایی عنوان کرد و گفت: باید برای آگاهی جامعه در این خصوص تلاش کافی صورت بگیرد تا استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یک روش و مجازات مناسب تلقی شود.

دکتر اصغر جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها با تبیین ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی طرح کاهش جمعیت کیفری گفت: در موضوع حبس‌زدایی و استفاده از مجازات‌های جایگزین باید به تمام ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی توجه شود.

وی در ادامه بررسی ظرفیت‌های قانونی و مدیریتی در خصوص کاهش جمعیت زندانیان گفت: مسئولین بویژه مدیران زندان‌ها باید بطور مداوم پرونده‌های زندانیان را بررسی کنند تا در صورت وجود فردی برخوردار از شرایط استفاده از یکی از ظرفیت‌های قانونی،از آن استفاده کنند.

جهانگیر گفت: همه باید برای کاهش جمعیت کیفری تلاش کنیم زیرا با تراکم جمعیت در زندان‌ها نمی‌توان برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را به بهترین نحو پیش برد. رییس سازمان‌ زندان‌ها تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان را تلاشی برای سالم‌سازی جامعه عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه سالم‌سازی جامعه و توسعه امنیت از مهمترین نیازهای هر جامعه است، ما در برابر آیندگان اجتماع نیز مسئولیت داریم و باید جامعه‌ای سالم و عاری از ناهنجاری را به فرزندانمان تحویل دهیم.

وی فرهنگ‌سازی را پیش‌زمینه توسعه استفاده از مجازات جایگزین زندان و حبس‌زدایی عنوان کرد و گفت: باید برای آگاهی جامعه در این خصوص تلاش کافی صورت بگیرد تا استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یک روش و مجازات مناسب تلقی شود. جهانگیر گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در جامعه بسیاری از مردم مجازات را صرفاً زندانی شدن فرد می‌دانند و اگر پرونده شکایتی آنان منجر به زندان نشود احساس می‌کنند نتیجه مطلوب حاصل نشده است.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: همه ما و ارگان‌های ذیربط باید تلاش کنیم تا این باور قدیمی از بین برود زیرا بسیاری از مردم از آثار و تبعات منفی زندان بویژه بر روی خانواده‌ها آگاه نیستند.

جهانگیر با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات، یادگاری از امام راحل و نشان‌دهنده توجه ویژه آن بزرگوار به نقش مردم در نظام اسلامی بود. رییس سازمان زندان‌ها به همه مدیران تاکید کرد شرایط لازم را برای حضور زندانیان در فرآیند انتخابات فراهم کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.