×

کاندیداها درباره هزینه های گزاف تبلیغاتی خود پاسخگو باشند

کاندیداها درباره هزینه های گزاف تبلیغاتی خود پاسخگو باشند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه هزینه‌های گزاف برخی از نامزدها برای ورود به مجلس و تصدی نمایندگی مردم توجیه عقلانی ندارد، گفت این افراد باید در خصوص این هزینه‌های گزاف به مردم پاسخگو باشند

کاندیداها-درباره-هزینه-های-گزاف-تبلیغاتی-خود-پاسخگو-باشند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه هزینه‌های گزاف برخی از نامزدها برای ورود به مجلس و تصدی نمایندگی مردم توجیه عقلانی ندارد، گفت: این افراد باید در خصوص این هزینه‌های گزاف به مردم پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی ، در خصوص تخلفات صورت گرفته از نخستین روز تبلیغات تاکنون گفت: متاسفانه از همان روز نخست تخلفاتی صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد.

وی به نمونه‌هایی از این تخلفات اشاره و تصریح کرد: طبق قانون انتخابات در کلانشهر کرج نامزدها می‌توانند در هر منطقه شهرداری یک ستاد تبلیغات داشته باشند که نصب بنر هم فقط در جلو همین ستادها مجاز است.

روحی‌یزدی خاطرنشان کرد: در شهرهای کوچک‌تر هم هر نامزد می‌تواند یک ستاد فعال کرده و بنرهای تبلیغاتی خود را در جلو آن ستاد نصب کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز یادآور شد: نصب بنر در هر مکانی غیر از ستادهای قانونی از جمله معابر عمومی و حتی پشت بام منازل و مغازه‌ها اقدام غیرقانونی است.

روحی‌یزدی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های یک نماینده مجلس این است که به قانون و اخلاق پایبند باشد، گفت: شهرداری‌ها برای نصب تبلیغات نامزدهای انتخابات مکان‌های خاصی را در نظر گرفته‌اند و انتظار می‌رود داوطلبان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: تخطی از قانون انتخابات هم تعدی به ارزش‌های اخلاقی است و هم تعدی به قانون، اما متاسفانه شاهدیم که برخی از داوطلبان قانون را زیرپا گذاشته و تبلیغات مغایر قانون خود را در هر مکانی نصب می‌کنند.

روحی‌یزدی از عملکرد برخی مسئولان نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای سعی می‌کنند از جایگاه و موقعیت اجتماعی و مسئولیت خود سوءاستفاده کنند و مانع از برخورد متناسب با تخلفات برخی از نامزدها شوند که این پسندیده نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع هزینه‌های تبلیغاتی برخی افراد اشاره کرد وگفت: برخی از هزینه‌های تبلیغاتی که این روزها شاهد آن هستیم واقعا گزاف است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه این هزینه‌های گزاف توسط برخی از نامزدها برای ورود به مجلس و تصدی نمایندگی مردم توجیه عقلانی ندارد، افزود: این افراد باید در خصوص هزینه‌های گزاف خود به مردم پاسخگو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مشارکت حداکثری در انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مواردی که می‌تواند آفت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد، به حاشیه بردن انتخابات است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز اضافه کرد: به همین دلیل از نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات درخواست می‌کنم با دوری از نفی دیگران فقط به دنبال اثبات خود باشند؛ چرا که افراد توانمند نیازی به نفی دیگران ندارند.

روحی‌یزدی در پایان گفت: نفی دیگران در تبلیغات خلاف اخلاق و شأن کسی است که قصد دارد نمایندگی مردم را بر عهده بگیرد و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار بگیرد تا فضا برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند فراهم شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.