×

شرح وظایف رییس کارگاه مندرج در ماده 10 شرایط عمومی پیمان

شرح وظایف رییس کارگاه مندرج در ماده 10 شرایط عمومی پیمان

مطلب زیر در تکمیل تعریف ماده 10 شرایط عمومی پیمان و بعنوان شرح وظایف رییس کارگاه ارائه می شود

شرح-وظایف-رییس-کارگاه-مندرج-در-ماده-10-شرایط-عمومی-پیمان وکیل 

مطلب زیر در تکمیل تعریف ماده 10 شرایط عمومی پیمان و بعنوان شرح وظایف رییس کارگاه ارائه می شود.

1) حضور در جلسه تحویل زمین در معیت نماینده فنی شرکت و امضاء صورتجلسه مربوط با توجه به برداشت و کنترل انجام شده در مورد تعداد و مختصات پنچ مارک‌ها و سایر مشخصات ظاهری زمین.

2) پیگیری و انجام اقدامات لازم به منظور تجهیز اولیه کارگاه و استقرار در محل کارگاه جهت فراهم کردن امکان شروع عملیات اجرایی در مدت و مهلت تعیین شده در پیمان.

3) مطالعه و بررسی نقشه‌ها و جزئیات اجرایی و سایر مدارک و مشخصات فنی مربوط به عملیات موضوع پیمان و همچنین مطالعه دقیق پیمان و آگاهی از تعهدات طرفین پیمان.

4) استقرار تجهیزات کارگاهی در محل مناسبی که قبلاً با هماهنگی نظارت مقیم تعیین و تأییدیه آن دریافت گردیده است.

5) داشتن آگاهی کافی از شرایط عمومی پیمان و دفترچه فهرست آحاد بهاء منضم به پیمان و سایر مشخصات فنی و عمومی مربوط به عملیات موضوع پیمان به منظور رعایت و تأمین حسن انجام کارها در چهارچوب منافع شرکت.

6) تهیه و تنظیم صورتمجالس کارگاهی به تعداد نسخ لازم و اخذ تأییدیه ناظر مقیم و تحویل یک نسخه به دفتر فنی شرکت و پیگیری دریافت مصوبه یا ابلاغیه آنها( ابلاغیه کارفرما یا مشاور).

7) ایجاد و حفظ رابطه حسنه با نظارت مقیم و دستگاه نظارت و همچنین با سایر پرسنل کارگاه در راستای حفظ منافع شرکت.

8) ارائه پیشنهاد در زمینه چگونگی سازماندهی یا ساماندهی نیروها و پرسنل کارگاه، متناسب و هماهنگ با مایحتاج کار و کارگاه.

9) بهره‌گیری و استفاده بهینه از کلیه تجهیزات، امکانات و پرسنل موجود در کارگاه، در چهارچوب ضوابط و مقررات شرکت و تلاش در زمینه افزایش میزان بهره‌وری از آنها.

10) بررسی نقشه‌ها و جزییات اجرایی و کنترل ابعاد و اندازه‌های مندرج در آنها و اعلام بموقع اشکالات و نواقص احتمالی آن‌ها به نظارت مقیم و دفتر فنی شرکت و پیگیری لازم بمنظور رفع اشکالات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز جهت فراهم نمودن امکان اجراء بموقع کارها در موعدهای تعیین شده و با مدت پیمان و تلاش در جهت جلوگیری از بروز تأخیرات غیرمجاز.

11) ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز در رابطه با تهیه برنامه زمانبندی اولیه کار به دفتر فنی شرکت و مشارکت در تهیه برنامه مذکور و یا برنامه زمانبندی اصلاح شده.

12) پیگیری و تلاش در زمینه بهره‌گیری از کلیه امکانات و ماشین‌آلات موجود شرکت با رعایت ضوابط و مقررات جاری شرکت و در راستای حفظ منافع شرکت و سیاست‌گذاریهای انجام شده توسط مدیران مافوق کارگاه.

13) کسب آگاهی‌های لازم از مقررات و ضوابط شرکت مرتبط با کار و مسئولیتهای خویش، بطوریکه بتواند وظایف و امور محوطه را بنحو احسن انجام دهد.

14) انجام وظایف و فعالیتهای تعریف شده برای رئیس کارگاه (نماینده پیمانکار در کارگاه) در دفترچه شرایط عمومی پیمان و در راستای حفظ منافع شرکت.

15) نظارت بر کلیه کارها و کنترل مستقیم و مستمر فعالیتهای روزانه کارگاه، اعم از کارها و فعالیتهای اکیپ‌ها و نفرات اجرایی پیمانکاران جزء، اکیپ‌ها و نفرات و کارگران امانی و سایر کارکنان شاغل در کارگاه و همچنین اعلام هشدارها و تذاکر و اخطارهای بموقع به عوامل و نیروهای تحت اختیار جهت حفظ کیفیت، سرعت و ایمنی کار و کارگاه.

16) تهیه و ارسال گزارشهای روزانه و نوبه‌ای برای دفتر مرکزی شرکت در قالب فرمت‌های تعیین شده و همچنین تهیه گزارش‌های توجیهی تأخیرات.

17) ثبت و نگهداری آمار و اطلاعات مربوط به کارهای در دست اجراء (بصورت روزانه) بنحوی که بتوان از آنها برای صورتوضعیت‌های ماهیانه استفاده نمود.

18) تهیه ریزمتره کارها و فعالیتهای روزانه در پایان روز و یا پایان هر هفته و تهیه صورتوضعیتهای ماهیانه یا دوره‌ای و پیگیری لازم جهت تسریع در رسیدگی صورتوضعیتها، در چهارچوب منافع شرکت.

19) بررسی، پیگیری و مشارکت در زمینه اخذ استعلام از پیمانکاران جزء و فراهم نمودن امکان جذب و اشتغال آنها در چهارچوب صرفه و صلاح کارگاه و شرکت تا حصول نتیجه و انجام کارهای مربوط.

20) تهیه، ثبت و نگهداری کلیه مستندات، مدارک و صورتمجالس کارگاهی (اعم از صورتجلسات انجام کارها و دستورکارها و متره‌های قطعی کار در طول مدت اجرای عملیات) بنحویکه از انباشتگی و موکول نمودن آنها به انتهای کار و همچنین از افزایش حجم صورتوضعیت قطعی، به اندازه کافی جلوگیری شده باشد. بدیهی است که همواره می‌بایستی یک نسخه از تمانی اسناد و مدارک و مستنداتی که در کارگاه تهیه میشود برای دفتر مرکزی ارسال شود.

21) پیگیری مداوم در زمینه اخذ مجوزها و تصمیماتی که بنا به شرایط و ضوابط حاکم بر شرکت، خارج از حیطه اختیارات وی می‌باشد. در اینگونه پیگیریها لازم است در گام‌های ابتدایی با رعایت سلسله مراتب و هماهنگی های لازم اقدام به پیگیری دریافت نتایج تصمیمات و کسب تکالیف مؤثر و تعیین کننده در روند اجرای عملیات نماید و چنانچه پیگیریهای مکرر نتیجه‌ای دربر نداشت، مراتب را در نهایت به مدیرعامل شرکت گزارش نماید و راهکارها و پیشنهادهای مناسبی جهت حل و فصل مسائل و مشکلات مرتبط با وظایف و مسئولیتهای کارگاه ارائه نموده و کسب تکلیف نماید. بدیهی است چنانچه مسائل و مشکلات مطروحه قبلاً و به میزان کافی به مدیر یا مدیران مافوق کارگاه گزارش نشده باشد، این اقدام وی(گزارش به مدیرعامل)، تخلف محسوب می‌شود.

22) رئیس یا سرپرست کارگاه موظف است آن بخش از مسائل و مشکلاتی را که مربوط به وظایف و برعهده وی گذاشته شده و در حیطه اختیارات وی قرار دارد راسا و در حداقل زمان ممکن حل و فصل نماید و چنانچه به هر دلیلی از حل و فصل آن عاجز باشد بلافاصله با مدیر مافوق خویش در میان گذاشته و از وی درخواست مساعدت و مشارکت نماید و همواره در حل و فصل آنها تلاش نماید.

23) رئیس یا سرپرست کارگاه موظف است چنانچه در زمینه مفاهیم مندرج در این شرح وظایف سؤال یا مشکلی دارد، از مدیران مافوق خود استعلام و رفع ابهام نماید.

24) انجام به موقع امور محوله از سوی مدیران مافوق در چهارچوب وظایف کارگاهی و منافع شرکت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.