×

خدمات مشاوره در مراکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده استانداردسازی می شود

خدمات مشاوره در مراکز تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده استانداردسازی می شود

اولین نشست هم اندیشی ساماندهی و استانداردسازی خدمات مشاوره در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در وزارت ورزش و جوانان برگزارشد

خدمات-مشاوره-در-مراکز-تخصصی-ازدواج-و-تحکیم-خانواده-استانداردسازی-می-شود وکیل 

 اولین نشست هم اندیشی ساماندهی و استانداردسازی خدمات مشاوره در مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در وزارت ورزش و جوانان برگزارشد.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، مدیرکل دفتربرنامه ریزی و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان دراین نشست گفت: آسیب ها درحوزه خانواده به دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم بندی می شوند.

ناصرصبحی با بیان اینکه دربخش درون سازمانی، روانشناسان باید حیطه اختیارات خود را بدانند، خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ها می توانیم در این خصوص به صورت منطقی پیش برویم.

وی افزود: بیاییم به جای اینکه جنگ بین دستگاه ها را راه اندازی کنیم به فکر رفع مشکل ملی به ویژه در حوزه ازدواج و تحکیم خانواده باشیم.

صبحی با بیان اینکه درحوزه مسائل ازدواج و خانواده باید کار را به کاردان ومتولی اصلی بسپاریم، تاکید کرد: مشاوران ازدواج و خانواده باید بتوانند از جایگاه خود دفاع کنند دراین زمینه با برگزاری این چنین نشست هایی و با تشکیل کارگروه های تخصصی می توانیم از ظرفیت های فردی و گروهی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: می توانیم به منظور تحکیم بنیان خانواده تشکل و انجمن هایی را راه اندازی کنیم تا این انجمن ها در شناسایی و ایجاد متولی اصلی در این زمینه پیشقدم باشند.

** برگزاری نشست های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده رسانه ای شود

قائم مقام سازمان نظام روانشناسی گفت: برگزاری نشست های مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده رسانه ای شود.

شکوه نوابی نژاد افزود: با رسانه ای شدن این نشست ها مراکزی که دارای مجوز فعالیت در زمینه ازدواج و تحکیم خانواده هستند به مردم معرفی خواهند شد.

وی تاکیدکرد: تا زمانی که این مراکز به صورت درست و از طریق رسانه ها معرفی نشوند نمی توانیم زمینه های فعالیت خود را به مردم بشناسانیم.

نوابی نژاد تصریح کرد: مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده باید دارای وحدت رویه باشند و برمبنای علمی و اصولی کارکنند.
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی اظهارکرد: با داشتن یک مبنا و رویه کار واحد خانواده هایی که برای مشاوره به این مراکزمراجعه می کنند از اعتماد بیشتری برخوردارخواهند بود.

مراکزتخصصی مشاوره و ازدواج و تحکیم خانواده که دراین نشست شرکت داشتند برمسائلی مانند داشتن امنیت و جایگاه حرفه ای و تخصصی، داشتن تبلیغات ازطریق رسانه ها برای شناسایی بیشتربه مردم همچنین حمایت های بیمه ای و مالیاتی و قرار گرفتن موضوع مشاوره روانشناسی و مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده در طرح پزشک خانواده از جمله مسائلی بود که از سوی آنها مورد توجه و مطرح شود.

این مراکز براساس ماده 43 قانون برنامه پنجم کشور و در قالب تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با همکاری نظام مشاوره و روانشناسی کشور شکل گرفته است.

دراین نشست مراکزی شرکت کردند که دارای مجوز براساس این قانون و تفاهمنامه هستند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.