×

افزایش نرخ جرایم رانندگی از امروز

افزایش نرخ جرایم رانندگی از امروز

جرائم رانندگی از امروز سه‌شنبه 25 اسفند ماه در سراسر کشور با نرخ جدید اعمال می‌شود

افزایش-نرخ-جرایم-رانندگی-از-امروز

جرائم رانندگی از امروز سه‌شنبه 25 اسفند ماه در سراسر کشور با نرخ جدید اعمال می‌شود.

 سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و تایید دولت، از امروز جرائم رانندگی در سراسر کشور با نرخ جدید اعمال می‌شود و کلیه تجهیزات الکترونیکی و زیرساختی پلیس راهور نیز برای اعمال قانون با نرخ‌های جدید آماده شده است، جرائمی که گرچه در اکثر آنها افزایش قیمت چندانی رخ نداده اما در حدود 40 کد تخلف از 20 تا 100 درصد افزایش اعمال شده است، تخلفاتی که بیشترین تکرار را در میان رانندگان دارد و اغلب آنها جزو تخلفات حادثه‌ساز محسوب می‌شود.

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پلیس از آمادگی کامل برای اجرای قانون جدید نرخ جرائم برخوردار است، گفت: کلیه پرسنل پلیس راهور آموزش‌های لازم برای اعمال نرخ‌های جدید تخلفات رانندگی را دیده‌اند و در عین حال تجهیزات فنی پلیس نیز برای اجرایی شدن نرخ‌های جدید، به‌روز شده‌ و از امروز نرخ‌های جدید اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام به مصوبه دولت و با هدف بازدارندگی از انجام تخلفات اعمال شده است، گفت: در مصوبه اخیر هیئت دولت، نرخ هشت تخلف حادثه‌ساز 100 درصد رشد داشته و حدود 32 تخلف دیگر بیش از 20 درصد افزایش داشته اند. البته همانطور که پلیس بارها گفته ما از جریمه کردن خوشحال نمی‌شویم اما اجازه نخواهیم داد که عده‌ای قلیل امنیت ترافیکی شهروندان را به خطر بیاندازند.

هشدار‌های پلیس به رانندگان

سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه پلیس برای اعمال قانون متخلفان با نرخ جدید جرائم رانندگی از آمادگی کامل برخوردار است، به ایسنا گفت: دوربین‌های ثبت و کنترل تخلفات به روزرسانی شده و از امروز جریمه تمام تخلفات با نرخ جدید اعمال خواهد شد. همانطور که بارها اعلام شده جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی به 200 هزار تومان افزایش یافته و لازم است شهروندان توجه داشته باشند که در تقاطع‌هایی که سوی دیگر آن دارای باز ترافیکی باشد، حتی سبز بودن چراغ نیز مجوزی برای عبور نیست چرا که ممکن است تا قرمز شدن چراغ بار ترافیکی طرف مقابل تخلیه نشده و در این صورت برای خودرویی که در میانه تقاطع توقف کرده جریمه عبور از چراغ قرمز ثبت خواهد شد.

حسینی ادامه داد:‌ همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند که گردش به راست به هنگام قرمز بودن چراغ تنها در تقاطع‌هایی مجاز است که مسیر و رمپ ورودی اختصاصی برای آن تعریف شده باشد در غیر اینصورت گردش به راست در هنگام قرمز بودن چراغ ممنوع بوده و افرادی که اقدام به این کار کرده باشند متخلف بوده و اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش ایسنا، از امروز سه تخلف تجاوز از سرعت مجاز بیش از 30 کیلومتر بر ساعت، سبقت غیرمجاز در راه‌های دو طرفه و عبور از چراغ قرمز در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی 200 هزار تومان جریمه خواهد داشت که رقم آن در سایر شهرها به 180 هزار تومان و در راه‌های روستایی به 150 هزار تومان می‌رسد. همچنین رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان نیز جریمه‌ای 400هزار تومانی در سراسر کشور را در پی خواهد داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.