×

کاهش 5 درصدی نزاع در تهران، تهران رتبه نخست فوت عابران پیاده

کاهش 5 درصدی نزاع در تهران، تهران رتبه نخست فوت عابران پیاده

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش 5 درصدی نزاع در تهران خبر داد

کاهش-5-درصدی-نزاع-در-تهران،-تهران-رتبه-نخست-فوت-عابران-پیاده

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از کاهش 5 درصدی نزاع در تهران خبر داد.

 مسعود قادی‌پاشا صبح امروز در نشست خبری خود با اشاره به آمار مصدومان و فوتی‌های تصادفات استان تهران در سال گذشته اظهار کرد: در 11 ماهه سال 94 در مجمع یک هزار و 98 نفر جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 9.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران از این تعداد 786 مورد تصادفات درون‌شهری، 284 مورد تصادفات برون‌شهری، 11 مورد فوت‌های ناشی از تصادفات جاده‌های روستایی و 17 مورد نیز نامعلوم است.

وی اضافه کرد: استان تهران در فوت عابرین پیاده رتبه اول را در کشور دارد و متاسفانه فوت راکبان موتورهای سیکلت در این استان نیز بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

قادی‌پاشا، مصدومان تصادفات 11 ماهه سال 94 را 33 هزار و 966 مورد خواند و گفت: از این تعداد 24 هزار و 857 مورد مرد و 9 هزار و 109 مورد نیز زن بودند. مجموعا مصدومان تصادفات سال 94 نسبت به سال 93، 2.4 درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع 204 هزار نفر به اداره کل پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند، افزود: بیشترین آمار مراجعه‌ها مربوط به نزاع است که 101 هزار و 109 مورد را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش 5.7 درصدی مراجعات مربوط به نزاع در سال گذشته گفت: 66 هزار و 551 مورد از مراجعات نزاع مربوط به مردان و 34 هزار و 558 نفر نیز مربوط به زنان است.

به گفته قادی‌پاشا، بیشترین مورد نزاع، نزاع‌های ناشی از تصادفات رانندگی، نزاع‌های خانوادگی و نزاع‌های خیابانی است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران در ادامه از فوت 141 نفر بر اثر استشمام گاز مونوکسید کربن در سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال 93 حدود 1.7 درصد کاهش داشته است که این کاهش برغم توصیه‌هایی که از سوی مسئولان و رسانه‌ها می‌شود بسیار جزئی است.

به گفته قادی‌پاشا از مجموع فوتی‌های ناشی از گاز مونوکسید کربن در سال 94، 117 نفر مرد و 24 نفر نیز زن بودند.

وی همچنین از فوت 124 نفر بر اثر سلاح سرد در سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه این آمار نیز کاهش بسیار اندکی یعنی 8 دهم درصد کاهش داشته است. از مجموع فوت‌شدگان ناشی از سلاح سرد در سال گذشته 98 نفر مرد و 26 نفر نیز زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، فوت ناشی از حوادث کار را نیز در سال گذشته 290 نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه شاهد یک کاهش بسیار خوب یعنی کاهش 33 درصدی بودیم. از مجموع فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته، 286 نفر زن و 4 نفر نیز زن بودند.

به گفته قادی‌پاشا، شایع‌ترین علل ناشی از سوانح کار، سقوط از ارتفاع است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.