×

هیات نظارت بر حقوق شهروندی، نقش اساسی در حراست از قانون دارد

هیات نظارت بر حقوق شهروندی، نقش اساسی در حراست از قانون دارد

رییس کل دادگستری استان البرز گفت هیات نظارت بر حقوق شهروندی نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد

هیات-نظارت-بر-حقوق-شهروندی،-نقش-اساسی-در-حراست-از-قانون-دارد وکیل 

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: هیات نظارت بر حقوق شهروندی نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد.

فاضلیان در نخستین نشست «هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی استان البرز»، یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی در سال‌های اخیر را ایجاد «هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی» دانست و گفت: این بازرسی‌ها و نظارت‌ها اکنون تبدیل به قانون شده است و در راستای دفاع از حقوق شهروندان، حراست از حقوق آن‌ها و نظارت بر اجرای قوانین نقش مهمی در دادسراها، بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ایفا می‌کند.

وی با اشاره اینکه تاکنون گزارش‌های ارائه شده توسط این هیات در استان البرز بیانگر تلاش‌ها برای انجام وظایف قانونی است و برنامه فشرده‌ای تدارک دیده شده، متذکر شد: باید این بازرسی‌ها به صورت مداوم ادامه یابد و با خاطیان و متجازوان به حقوق شهروندان در هر جایگاهی برخورد شود.

فاضلیان تصریح کرد: این هیات نقشی اساسی و محسوس در دفاع از حقوق شهروندان و حراست از قانون دارد که برای این منظور باید اعضای ثابت و غیر ثابت اهتمام ویژه‌ای در انجام وظایف قانونی خود داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش گزارش‌های مردمی در بررسی‌های این هیات، اظهار کرد: گزارش‌های میدانی این هیات به همراه گزارش‌های مردمی می‌تواند به نظارت دقیق بر عملکرد بخش‌های مختلف کمک کند و نقشی بازدارنده در تخلفات داشته باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز تصریح کرد: منکر وجود مشکلات در بخش‌های انتظامی، زندان‌ها و دادسراها نیستیم که برای شناسایی و حل این مشکلات هیات نظارت، بازرسی و حفظ حقوق شهروندی می‌تواند ورود داشته باشد تا زمینه برای برخورد جدی با تخلفات مختلف فراهم شود برای اینکه هیچ نوع اغماض در حوزه تخلفات مالی و اداری را پذیرفتنی نمی‌دانیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.