×

مجازات های سنگین در انتظار باندهای گروگان گیری افاغنه

مجازات های سنگین در انتظار باندهای گروگان گیری افاغنه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت برای تعدادی از باندها که اقدام به ربایش و گروگانگیری برادران افاغنه کرده بودند به عنوان محاربه کیفرخواست صادر و پرونده‌ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است

مجازات-های-سنگین-در-انتظار-باندهای-گروگان-گیری-افاغنه وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: برای تعدادی از باندها که اقدام به ربایش و گروگانگیری برادران افاغنه کرده بودند به عنوان محاربه کیفرخواست صادر و پرونده‌ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است.

 دادخدا سالاری با اعلام این خبر اظهار کرد: مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیان قوه قضاییه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به کارهای صورت گرفته در زمینه مبارزه با باندهای گروگانگیری بیان کرد: اداره کل اطلاعات استان کرمان و فرماندهی انتظامی استان با حساسیت و من باب تکلیف دینی به این موضوع ورود پیدا کرده و در چندین عملیات باندهای عمده گروگان گیر شناسایی، متلاشی و مجرمین دستگیر و تحویل دستگاه قضایی استان شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمان از تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان و ماموران انتظامی استان کرمان که در جهت برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کنند تشکر به عمل آورد.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان تاکید کرد: این تصور غلط که در ذهن برخی مجرمین شکل گرفته که گروگان گیری افاغنه‌ای که به صورت غیرمجاز وارد کشور می شدند مجازات سنگینی ندارد ولی در قوانین ایران در فعل مجرمانه گروگانگیری فرقی بین ایرانی و غیرایرانی نبوده و هر کس وارد قلمرو جمهوری اسلامی گردد جان و مال او مورد حمایت قانون و عدلیه قرار گرفته و فرقی بین ایرانی و غیر ایرانی نیست.

وی عنوان کرد: با توجه به نقش مدعی‌العموم برای صیانت از امنیت آحاد جامعه و ساکنان مرزهای جمهوری اسلامی ایران اعم از ایرانی و غیرایرانی و در جهت برخورد با پدیده مجرمانه ایجاد ناامنی از طریق تیراندازی و گروگان‌گیری و به خصوص پدیده مجرمانه نوظهور ربایش و گروگانگیری افاغنه پرونده این مجرمین سازمان یافته در دادسرای کرمان بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و النهایه برای برخی از این باندها که اقدام به گروگان گیری برادران افاغنه نموده بودند به عنوان محاربه کیفرخواست صادر و پرونده ها جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شده است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان ضمن هشدار به مجرمین و گروگان گیران افاغنه گفت: گروگان گیری برادران افغانی که هم زبان و هم دین ما بوده و در اثر مصائب و جنگ ها ناچار به ترک وطن و آواره گردیده اند و اذیت و آزار آنان برخلاف تعلیمات اسلامی و انصاف ما ایرانیان که از قدیم به جوانمردی و مردانگی شهره جهانیان بوده‌ایم، هست.

دادستان کرمان بیان کرد: مجرمین از این پس باید در انتظار مجازات شدید محاربه بوده و در جهت حفظ آبروی ایران و ایرانیان، قوه قضائیه با معدود قانون شکنان با شدت و قاطعیت و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

سالاری در همین رابطه اعلام کرد: بازپرسان رسیدگی‌کننده به پرونده‌های گروگان‌گیری اتباع کشور افغانستان عمل برخی از باندهای گروگان گیر را از مصادیق محاربه و افساد فی االارض تشخیص داده و بر همین مبنا کیفرخواست صادر شده است. هر چند تشخیص اینکه چه نوع مجازاتی باید برای متهمین تعیین گردد بر عهده مقامات محترم دادگاه است، اما یکی از مجازات های تعیین شده برای فعل مجرمانه محاربه اعدام است.

دادستان کرمان در پایان بار دیگر خطاب به مجرمین و مرتکبین گفت: «مایه ننگ ایران و ایرانی نبوده و رها کنید این تجارت شرم آور و نجس را».

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.