×

در حوزه حقوق کودک نیازمند آموزش و اطلاع رسانی هستیم

در حوزه حقوق کودک نیازمند آموزش و اطلاع رسانی هستیم

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت اغلب اتفاقات ناگوار در حوزه کودکان به دلیل کاستی‌ها در بخش آموزش، عدم اطلاع و مشکلات فرهنگی در حوزه‌هایی است که کودکان در آن زندگی می‌کنند

در-حوزه-حقوق-کودک-نیازمند-آموزش-و-اطلاع-رسانی-هستیم

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: اغلب اتفاقات ناگوار در حوزه کودکان به دلیل کاستی‌ها در بخش آموزش، عدم اطلاع و مشکلات فرهنگی در حوزه‌هایی است که کودکان در آن زندگی می‌کنند.

 مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در هفدهمین نشست شورای هماهنگی این مرجع که در وزارت دادگستری برگزار شد گفت: متاسفانه از زمان جلسه قبلی این شورا که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد تاکنون شاهد اتفاقات ناگواری در حوزه مسایل مربوط به کودکان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اغلب این اتفاقات به دلیل کاستی‌ها در بخش آموزش، عدم اطلاع و مشکلات فرهنگی در حوزه‌هایی است که کودکان در آن زندگی می‌کنند، اظهار کرد: بروز چنین اتفاقاتی برای ما عبرت آموز بوده و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نیز در این خصوص اقداماتی انجام داده است.

الوندی برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در امور حقوقی و قضایی، نهایی کردن سند ملی حقوق کودک، اقدام در جهت آموزش کودکان اتباع غیرایرانی و ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مردم‌نهاد را از اهم اقدامات این مرجع در سال گذشته توصیف کرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری در خصوص آموزش همگانی، متن پیشنهادی وزارت دادگستری به کمیسیون‌های فرعی و اصلی اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال و مورد تصویب قرار گرفت که در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه نیز برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی در این خصوص توضیح داد: این مصوبه تفاوت‌های کلیدی با مصوبات مشابه قبلی داشته که منتفی شدن شهریه، استفاده حداکثری از ظرفیت سمن ها و نهادها و استفاده هم زمان از مدارس دولتی و غیرانتفاعی از آن جمله است.

الوندی همچنین از رسیدن به توافق با دادگستری کل استان تهران برای تجمیع پرونده‌های جرایم اطفال در یک مجتمع ویژه با حضور مددکاران، مشاورین و وکلای مجرب حوزه کودکان، برای رسیدگی هرچه بهتر به چنین پرونده‌هایی خبر داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.